در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

جای خالی بهره‌وری در اقتصاد مشهود است

عسگری گفت: از آنجایی که بهره‌وری منجر به کاهش هزینه‌های زائد می‌شود لذا توجه به آن در برنامه میان مدت نیز لحاظ شده، اما متأسفانه تا کنون شاهد بی مهری ارگان‌های دولتی و خصوصی به این مسئله مهم بوده ایم.

جای خالی بهره‌وری در اقتصاد ایرانعسگری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بهره‌وری بخش قابل توجهی از مقوله اقتصاد مقاومتی را تشکیل می‌دهد، گفت: از آنجایی که بهره‌وری منجر به کاهش هزینه‌های زائد می‌شود لذا توجه به آن در برنامه میان مدت کشور نیز لحاظ شده است، اما متأسفانه تا کنون شاهد بی مهری ارگان‌های دولتی و خصوصی به این مسئله مهم بوده ایم.
 
وی ادامه داد: با کمک و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادینه شدن فرهنگ بهره‌وری و صرفه اقتصادی یقیناً بخش قابل توجهی از مشکلات مردم در حوزه‌های اشتغال و مسکن حل خواهد شد.
 
عسگری با بیان اینکه سیاست‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی از جنس بهره‌وری هستند، افزود: بهره‌وری به معنای ورودی کمتر و در عین حال خروجی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، لذا مشابه این تعریف دقیقاً در اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت در برابر هزینه‌های زائد تکرار شده و نشان از اهمیت بالقوه این مسئله دارد.
 
این کارشناس اقتصادی در خصوص میزان توجه بخش خصوصی به این موضوع عنوان کرد: ارتقاء بهره‌وری بیشتر در بنگاه‌های بزرگ رعایت می‌شود و این الزامات و برنامه‌ها آن‌طور که باید در واحدهای کوچک و اسمی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
 
به گفته وی از آنجایی که بهره‌وری ارزش افزوده بیشتری را تولید کرده و هزینه‌ها را کمتر می‌کند، لذا با ماهیت بخش خصوصی، سازگاری بیشتری دارد، چرا که توجه به آن بهینه سازی هزینه‌ها و افزایش سوددهی را به همراه خواهد داشت.
 
عسگری در پایان بیان کرد: علی رغم وجود هزینه و نیروی انسانی بالا، توجه به این موضوع به یغما رفته و شاید یکی از علل مهم این امر، فربه بودن بیش از حد دولت است لذا به منظور افزایش راندمان واحدهای دولتی، می‌تواند بهترین گزینه برای چابک‌تر شدن آن تلقی شود.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار