شیراز؛

کانال های تلگرامی مکانی برای سوء استفاده کلاهبرداران

رئيس پليس فتا استان فارس گفت: مدتی است تبلیغات در فضای مجازی رشد چشمگیر داشته و ایجاد کانال های تبلیغاتی جعل توسط کاربران در شبکه اجتماعی تلگرام به نام بانك ها و با هدف کلاهبرداری رو به افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ حبيب ا... رجبلی رئيس پليس فتا استان فارس گفت: افراد سود جو اقدام به ایجاد کانال تبلیغاتی از جانب برخی از بانک ها کرده اند و از کاربران فضای مجازی درخواست دارند جهت دریافت سود های بیشتر، افتتاح حساب و برخی موضوعات ديگر، به آدرسی كه جعلی است و خودشان طراحی کرده اند مراجعه کنند كه در واقع کاربر را به سایت جعلی (فیشینگ) راهنمایی می کنند.

رجبلی افزود: احتمال اینکه در برخی از این کانال ها، تبلیغاتی با عنوان"دریافت نرم افزار موبایل بانک" دیده شود متصور است که معمولا این تبلیغات آلوده به بدافزار بوده و کاربران وقتی اقدام به دریافت نرم افزار می کنند، ویروسی مخرب با هدف سرقت اطلاعات بانکی برای آن ها ارسال می شود.

وی ادامه داد: در واقع بدافزارها به عنوان فایل ضمیمه و تحت عنوان نرم افزار موبایل بانک به سیستم کاربر نفوذ کرده و چون این بدافزار بسیار شبیه به نرم افزار موبایل بانک می باشد جای هیچ گونه شک و تردیدی برای کاربر باقی نمی ماند.

رئيس پليس فتا در توصیه به کاربران فضای مجازی اظهار كرد: شهروندان برای مشاهده صفحات بانکی و دریافت نرم افزار های مورد نیاز از جمله موبایل بانک و یا عضویت در کانال اصلی مربوط به بانک به آدرس رسمی بانک مورد نظر مراجعه و از کلیک کردن به لینک های مشکوکی که در سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف ارائه شده جدا خودداری کنند.

وی از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ، ايميل : fars_fata@police.ir و يا تلفن : 2183919-071 به ما گزارش دهند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار