رئیس خانه صنعت معدن تجارت جوانان گفت: اگر هزینه یارانه بجای حساب افراد در کارت‌های اعتباری واریز شود و هر کس بتواند تنها از این کارت برای خرید کالای تولید داخل استفاده کند، بازار فروش و تولید محصولات ساخت داخل پر رونق خواهد شد.

علی صدری رئیس خانه صنعت معدن تجارت جوانان و عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی ازاقدامات مؤثری که دولت می تواند در جهت حمایت از تولید داخلی و رونق صنایع کشور انجام بدهد، حذف یارانه و جایگزین کردن کارت های اعتباری به جای آن است.

وی در ادامه افزود: در صورتیکه هزینه یارانه بجای حساب افراد در این کارت های اعتباری واریز شود و هر کس بتواند تنها از این کارت برای خرید کالای تولید داخل استفاده کند، بازار فروش و متعاقباً تولید محصولات ساخت داخل پر رونق خواهد شد.

صدری تصریح کرد: حتی اگر پیش بینی کنیم که افراد بتوانند در ده درصد این هزینه تخلف کنند و آن را صرف خرید کالایی غیر از تولید داخل کنند اما بازهم در نهایت 90 درصد هزینه های یارانه در جهت حمایت از تولید داخل صرف شده است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات پیش روی صنایع تولیدی کشور، اضافه کرد: اصلی ترین مشکل صنایع ، با افزایش ناگهانی نرخ ارز آغاز شد و از آنجاییکه تولیدکنندگان داخلی سرمایه گذاری و تسهیلات بانکی را بر اساس نرخ های گذشته تنظیم کرده بودند، با مشکلات متعددی روبرو شدند.

رئیس خانه صنعت معدن تجارت جوانان در پایان تأکید کرد: باید مشکلات اقتصادی و صنعتی به‌صورت ریشه ای بررسی شود تا نسخه‌ای که برای درمان آن می پیچیم، در بلند مدت تأثیر گذار باشد.


انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
مسئولین محترم اگر مبالغ یارانه افراد در کارت اعتباری ریخته شود. باید دقت بشه مردم از این پولها برای خرید نان و پرداخت قبوض استفاده میکنند پولی نیست که بتوان با آن کالای داخلی خریدکرد به نظر میاد شکل فعلی پرداخت یارانه دردسر کمی داشته باشه.
آخرین اخبار