در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

مشهد نخ هم به جرگه کارخانه‌های تعطیل پیوست/ ۶۰۰ کارگر دیگر خانه نشین شدند

دبیر خانه صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی گفت: اصلی‌ترین دلیل تعطیلی کارخانه مشهد نخ، سیل بی رویه قاچاق و واردات به داخل کشور است.

فیروز ابراهیمی ،دبیر خانه صنعت ،معدن وتجارت خراسان رضوی  در رابطه با اعلام تعطیلی کارخانه مشهد نخ در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کارخانه مشهد نخ از چند سال گذشته دارای مشکلات زیادی بود و در سال گذشته مجبور به تعدیل 300 نفر از کارگران خود شده و در نهایت با وجود تمامی تلاش های صورت گرفته از سوی مدیران این کارخانه ، دیروز اعلام ورشکستگی کرد و 300 کارگر فعلی آن نیز بیکار شدند.

وی در ادامه افزود: به‌طور حتم اصلی‌ترین دلیل تعطیلی این کارخانه ، سیل بی رویه قاچاق و واردات به داخل کشور است.

ابراهیمی همچنین اضافه کرد: پدیده شوم قاچاق دائماً در حال افزایش است و اگر آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان دولتی درست باشد، بین 12 تا 15 میلیارد قاچاق، داخل کشور وجود دارد که موجب می شود واحدهای تولیدی ما تاب ایستادگی در مقال این حجم از قاچاق را از دست بدهند.

وی تصریح کرد: در کنار قاچاق ، کاهش قدرت خرید مردم و پایین بودن نرخ بهره وری در کشور ، مجموعه ای از عواملی است که دست به دست هم داده تا توان رقابتی واحدهای تولیدی را تضعیف کرده و آنها را به گرداب ورشکستگی سوق دهد.

دبیر خانه صنعت ، معدن وتجارت خراسان رضوی عنوان کرد: مجموعه اقداماتی از سوی برخی دستگاههای دولتی در حال صورت گرفتن است تا بتوانیم کارخانه مشهد نخ را به چرخه تولید بازگردانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار