اهواز؛

بیشترین آتش سوزی جنگل ها در خوزستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: متاسفانه بیشترین آتش سوزی جنگل در خوزستان بوده و همیشه در پنج سال اخیر جزو استان های اول تا پنج بودیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛احمد مطیعی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان اظهار کرد: در پنج سال اخیر ۹۰ هزار هکتار از منابع طبیعی کشور سوخته شده که بازخورد بدی در سطح جهان داشته ولی تمهیداتی برای آن درنظر گرفته شده است.

وی افزود: حدود ۲۰ هزار هکتار از این میزان آتش سوزی در مرتع و جنگل و متاسفانه بیشترین آتش سوزی جنگل در خوزستان بوده و همیشه در پنج سال اخیر جزو استان های اول تا پنج بودیم.

مطیعی بیان کرد: ۲۵ درصد آتش سوزی های جنگل در کشور در خوزستان بوده است. در واقع در بخش جنگل های کشور ۲۱ هزار هکتار و در خوزستان پنج هزار و ۳۲۲ هکتار بود. این آتش سوزی ها را در شهرهای ایذه، اندیمشک، باغملک، دزفول، لالی، اندیکا، بهبهان و مسجدسلیمان داشته ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان عنوان کرد: طی سه ماه اخیر حدود چهار جلسه با سازمان های مردم نهاد برگزار کردیم تا از حمایت و همکاری آنها در حوزه اطفای حریق مراتع و جنگل ها بهره مند شویم. از فرمانداران تقاضا داریم تا بحث آموزش ها را نیز به این سازمان ها واگذار کنند.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.