وزارت خارجه فلسطین: پایداری زندانیان فلسطینی، اسرائیلی ها را شکست داد

یکی از مقامات وزارت امور خارجه فلسطین تاکید کرد پایداری ومقاومت زندانیان فلسطینی، اسرائیلی ها را شکست داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از الجزیره، «مجید بامیا» مسئول پرونده زندانیان فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی در وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تعلیق اعتصاب غذای این زندانیان گفت: این گسترده ترین و طولانی ترین اعتصاب غذا در تاریخ جنبش زندانیان فلسطینی است. این اعتصاب برای خواسته های اولیه فلسطینیان انجام شده بود اما پاسخ اسرائیلی ها این بود که حاضر به گفتگو نیستند و هیچ امتیازی به زندانیان نمی دهند. آنها تلاش کردند به زور اعتصاب غذای زندانیان را بشکنند اما در نهایت شکست خوردند زیرا زندانیان در اعتصاب غذای خود مقاومت کردند تا اینکه اسرائیلی ها مجبور به مذاکره شدند و خواسته های زندانیان را پذیرفتند.

وی افزود: اسرائیلیها ادعا می کردند استانداردهای بین المللی را رعایت می کنند اما به گفته صلیب سرخ و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین المللی، اسرائیل قوانین بین المللی را رعایت نمی کند. خواسته های فلسطینیان از جمله برخورداری از حق دیدار با خانواده ها، توقف بدرفتاری با زندانیان و توقف محرومیت از دارو و درمان است. در نهایت اسرائیلی ها مجبور شدند این خواسته ها را بپذیرند و زندانیان نیز اعتصاب غذای خود را تعلیق کردند. البته اعتصاب غذای زندانیان زمانی به طور کامل متوقف می شود که اسرائیل به توافق حاصل شده به طور جدی عمل کند.

بامیا تصریح کرد اگر چه مسئولان فلسطینی تلاش هایی را تدارک دیدند و آمریکا و دیگران نیز کارهایی را در جهت میانجیگری انجام می دادند، اما مهمترین اتفاقی که در نهایت اسرائیلی ها را به تسلیم شدن واداشت ، وخامت حال زندانیان بود زیرا مقامات آگاه بین المللی می گفتند که زندانیان در معرض خطر آسیب هایی برگشت ناپذیر قرار دارند به طوریکه دهها نفر از آنها به بیمارستان منتقل شده اند. در واقع زندانیان با این اقدام ، این پیام را ابلاغ کردند که آنها به هیچ قیمتی حاضر به توقف مقاومت و اعتصاب غذای خود نیستند مگر اینکه آزادی و عزت و کرامتشان احیا شود. بنابراین پیروزی زندانیان فلسطینی نتیجه مقاومت خود آنها بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار