ماه رمضان در جهان؛

«رب من»خوانی؛نماد تجلی ماه مبارک رمضان در تاجیکستان

مسلمانان تاجیکستان با «رب من» خوانی و خوردن «نشالا» و «گردسوز» افطار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مسلمانان تاجیکستان با فرارسیدن ماه رمضان همگام با مسلمانان کشورهای دیگر به مهمانی خداوند می‌روند و مراسم‌هایی چون«رب من»خوانی را برگزار می‌کنند.

بنابراین گزارش مردم تاجیکستان در روزهای ماه رمضانی با برگزاری«رب من»خوانی افطار می‌کنند.کودکان این کشور در قالب مراسم«رب من»خوانی به صورت گروهی به در خانه‌ها می‌روند و پس از تبریک ماه رمضان ،به حمد و سپاس خدا پرداخته و هدایایی دریافت می‌کنند.

«رب من»خوانی؛نماد تجلی ماه مبارک رمضان در تاجیکستان

شایان ذکر است از سنت‌های دیگر مردم افغانستان در روزهای ماه رمضان می‌توان به خواندن نماز تراویح اشاره کرد.مسلمانان این کشور روزه خود را با خوردن غذاهایی چون«نشالا» و «گردسوز»افطار می‌کنند.از غذاهای دیگری ویژه ماه رمضان در تاجیکستان می توان به "حلوا کنجدي " ،"شيرچاي"، «شوربا» و« آش پلو»اشاره کرد.مردم این کشور اطعام روزه‌داران را همچون یک ارث از گذشتگان خود به یادگار برده‌اند و برخی از انها در شب‌های قدر خود را برای میزبانی از شب زنده‌داران آماده می کنند.
«رب من»خوانی؛نماد تجلی ماه مبارک رمضان در تاجیکستان

گفتنی است مردم تاجیکستان شب قدر را شب آمرزش گناهان مي دانند و معتقدند که بنا به وعده خداوند، در اين شب تمام گناهان افراد اهل توبه بخشيده مي شود.

یادآور می‌شود مسلمانان تاجیکستان در روز عید فطر با هم دیدار کرده و این روز را به دوستان و خویشاوندان خود تبریک می‌گویند.

خاطرنشان می شود مردم این کشور عید فطر را یکی از مهم‌ترین اعیاد مذهبی خود می‌دانند.

انتهای پیام/
برچسب ها: رمضان 96 ، تاجیکستان ، رب من
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار