مربی تیم ملی تپانچه:

استعدا یابی به طور جدی در رشته تپانچه دنبال می شود

سرمربی تیم ملی تپانچه گفت: موضوع استعد یابی بحث جدی در تیراندازی است و در رشته تپانچه نیز به طور جدی دنبال می شود.

استعدا یابی به طور جدی در رشته تپانچه دنبال می شودسکینه خدابنده لو در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت تیم ملی تپانچه برای شرکت در مسابقات جهانی به میزبانی کشور آذربایجان تصریح کرد: مسابقات جهانی تیراندازی 15 خرداد ماه به میزبانی کشور آذربایجان آغاز می شود و تیم تپانچه هم برای شرکت در این رقابت ها با 7 بازیکن شرکت می کند که 2 تیراندازدر رده بزرگسالان،3تیرانداز در رده جوانان و 2 تیرانداز در بخش نوجوانان ترکیب تیم را تشکیل می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که تیم تپانچه برای شرکت در مسابقات  جهانی آذربایجان با چند تیم شرکت می کند گفت: تیم تپانچه برای شرکت در کاپ جهانی گابالا آذربایچان با سه تیم در رده های سنی بزرگسالان ،جوانان و نوجوانان اعزام می شود. هدف ما از اعزام تیم تپانچه جوانان و نوجوانان کسب تجربه و آشنایی با رقیبان در در مسابقات آینده است. از طرفی برای اینکه جایگزین ها مناسبی برای تیم ملی بزرگسالان در سال های آینده داشته باشیم لازم است تا تیم جوانان ما تجربه حضور در مسابقات بین المللی را کسب کنند.

سر مربی تیم ملی تپانچه در ادامه بیان کرد: تیم جوانان اول تیرماه مسابقات آلمان را در پیش دارد همچنین تیم نوجوانان نیز آذرماه باید در مسابقات جهانی که به میزبانی ژاپن برگزار می شود شرکت کند. براین اساس تصمیم گرفتیم برای آمادگی هرچه بیشتر تیراندازان در این رویداد آنها را به جام جهانی تیراندازی آذربایجان اعزام کنیم.و چون بیشتر رقبای ما هم در این رقابت ها حضور دارند فرصت بسیار خوبی است تا با حریفان از نزدیک آشنا شویم.

 تیم بزرگسالان شانس بالایی برای کسب مدال در مسابقات آذربایجان دارد

خدابنده لو در پاسخ به این سوال که آیا تیم تپانچه در جام جهانی آذربایجان شانس کسب مدال دارد گفت:تیم بزرگسالان با توجه به اینکه طی چند وقت اخیر در چند مسابقه شرکت کرد آمادگی بیشتری برای جام جهانی آذربایجان دارد بنابراین احتمال دارد تیراندازان بزرگسال در این رقابت ها مدال کسب کند.باید این موضوع را در نظر داشت که مسابقات جهانی قابل مقایسه با بازی های آسیایی نیست و هر کشوری برای کسب مدال بهترین تیراندازنش را اعزام می کند.

خدابنده لو درباره اینکه موضوع استعدادیابی تا چه اندازه در رشته تپانچه پیگیری می شود عنوان کرد:در چند سال اخیر موضوع استعدادیابی در تیراندازی در هر دو رشته تفنگ و تپانچه به طور جدی پیگیری می شود و خوشبختانه توانستیم با کمک اعضای کادر فنی و مربیان، تیراندازانی را که در تپانچه استعداد دارند شناسایی و به اردو تیم ملی دعوت کنیم.در رشته تفنگ نیز آرمینا صادقیان با وجود سن کم در مسابقات آلمان رکورد بسیار خوبی را به ثبت رساند که موجب حیرت سایر تیراندازان شد. در رشته تپانچه نیز هانیه رستمیان از استعدادهای درخشانی هست که می تواند در آینده به تیم ملی کمک کند.

کمبود منابع مال مانع تحقق برخی برنامه ها می شود

وی افزود:جوانان و نوجوانان ما این پتانسیل را دارند که در میادین ورزشی روی سکو قرار بگیرند.یکی از مشکلاتی که ما در تیراندازی داریم مشکلات کمبود منابع مالی و تجهیزات کافی برای تمرین تیراندازان است. به طور قطع اگر سرمایه گذاری های بیشتری در تیراندازی صورت بگیرد جوانان بیشتری به این رشته روی می آورند و پشتوانه خوبی برای تیراندازی کشور در رشته های مختلف ایجاد شود.

مربی تیم ملی تپانچه در پایان خاطر نشان کرد:تیراندازی یک رشته پرمدال است واین موضوع در بازی های همبستگی کشور های اسلامی ثابت شده است اگر مسئولان توجه بیشتری به این رشته داشته باشند در رویدادهای بزرگ بین المللی می تواند مدال های بیشتری برای کاروان ما به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار