ساری،

برگزاری آئین کتابت وحی در بهشهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر: آیین کتابت وحی در بهشهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مسعود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: مراسم تجلّی آیین کتابت وحی با حضور خوشنویسان استانی و شهرستانی با کتابت سوره ملک در ماه مبارک رمضان در مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر برگزار می شود.

وی افزود: قرآن کریم و مسجد از آغاز شکل گیری اسلام تا به امروز دو رکن جدایی ناپذیر و مکمل یکدیگر بودند و به عنوان دو عامل مهم و بسیار تاثیرگذار در بسط و ترویج فرهنگ و معارف ناب اسلامی نقش بسیار موثر و عمیقی را ایفا کردند و به همین دلیل افزایش بازده برنامه های معنوی در گرو تقویت ارتباط مسجد و قرآن است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: از آن جا که ماه مبارک رمضان، ماه نزول کتاب هدایت به عنوان بهاری ترین فصل زندگی معنوی انسان، فرصتی ارزشمند برای ایجاد و تقویت پیوند افراد جامعه اسلامی با قرآن و مسجد به شمار می رود به یقین می تواند نقطه شروع و اوج یک حرکت عظیم قرآنی باشد.

فلاح عنوان کرد: محفل انس با قرآن، جزء خوانی قرآن کریم، تجلیل و دیدار با خانواده ها و چهره های قرآنی، تفسیر قرآن، نهج البلاغه خوانی از جمله برنامه هایی است که با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: کتابت وحی، جشن رمضان، شب شعر و خاطره، تئاتر خیابانی و تئاتر صحنه ای، تئاتر مسجدی با موضوع ماه مبارک رمضان، نشست های علمی و فرهنگی، تهیه و توزیع نشریه قرآنی و برگزاری نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای قرآنی کانون های مساجد از دیگر برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر در ماه مبارک رمضان است.

فلاح افزود: مراسم تجلّی آیین کتابت وحی با حضور خوشنویسان استانی و شهرستانی با کتابت سوره ملک و تجلیل از خوشنویسان کتابت وحی در ایام ماه مبارک رمضان در مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر برگزار می شود.

وی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان؛ مراسم رونمایی از کتاب شاعران اشرف با حضور جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و شاعری نماینده مجلس شرق مازندران در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر برگزار می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار