نخستین دوره آموزشی درسنامه کمیته های مرگ مادری و ثبت میزان مرگ و میر مادران، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید ابوالفضل هاشمی اصل مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دوره آموزشی با توجه به اهمیت کاهش مرگ و میر مادران در شاخص های سلامت و همسو با کسب رتبه برتر کاهش میزان مرگ مادران در بین دانشگاه های علوم پزشکی سطح یک در کشور برگزار شد.
 
هاشمی اصل استفاده از تجارب بیمارستان هایی که در امر مدیریت این گونه بیماران موفق تر بوده اند را دیگر هدف برگزاری این دوره آموزشی عنوان کرد و افزود: اهمیت ثبت میزان مرگ و میر و آمار زایمان در سامانه "ایمان"، آموزش درسنامه های برگرفته از کمیته مرگ مادری و ثبت میزان مرگ و میر مادران، دیگر مباحث این کارگاه بود که با حضور مسوولان بلوک های زایمان استان، در بیمارستان مادر و کودک شوشتری برگزار شد.
 
وی ادامه داد: در طول این نشست، پایش برنامه ترویج زایمان طبیعی و برنامه عملیاتی سال 96 اداره مامایی، مورد تاکید قرار گرفت.
 
ثريا شفيعي ریيس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: هدف از برگزاری اين دوره بالا بردن سطح دانش و آگاهی مسوولان آمار بيمارستان ها در خصوص ثبت صحيح اطلاعات در سامانه ايمان و همچنين محاسبه صحيح شاخص های سزارين به روش جديد است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار