کاهش بهای نفت/ افزایش بهای طلا به بالاترین سطح در یک ماه گذشته

افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا مجددا باعث کاهش بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا، بهای نفت امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود. 

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 15 سنت کاهش (معادل 0.3 درصد) به 52 دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت هم با 17 سنت کاهش (معادل 0.3 درصد)، 49 دلار و 63 سنت در هر بشکه معامله شد. این درحالیست که بسیاری از سرمایه‌گذاران و فعالان صنعت نفت انتظار نتیجه بهتری را از نشست اخیر اوپک داشتند.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک هفته گذشته موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. 

با این حال، موفقیت آمیز بودن توافق اوپک بیشتر به تولیدات نفتی آمریکا بستگی دارد. در این مدت آمریکا نه تنها سطح تولید خود را کاهش نداده، بلکه از اواسط سال 2016، سطح تولید این کشور با 10 درصد افزایش همراه بوده است.

هم اکنون نیز آمریکا برای نوزدهمین هفته متوالی سکوهای حفاری خود را افزایش داده و تعداد آنها را به 722 عدد رسانده است. این بیشترین سطح از آوریل 2015 محسوب می شود.

بهای طلا هم همچنان با حفظ روند روز گذشته، امروز (دوشنبه) در بالاترین سطح در چهار هفته پیش معامله شد. تشدید تنش های ژئوپولتیک از جمله آزمایش موشکی اخیر کره شمالی و حمله دونالد ترامپ به رسانه ها، به ثبات بهای طلا کمک کرد.

هم‌اکنون طبق آخرین معاملات ثبت‌شده، بهای هر اونس طلای آمریکا با اندکی تغییر به 1266.4 دلار رسیده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار