در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انتقال مفاهیم قرآنی هدف اصلی برپایی کمیته کودک و نوجوان است

انتقال مفاهیم قرآنی و همچنین ترویج و آموزش زندگی قرآنی، هدف اصلی برپایی کمیته کودک و نوجوان است.

جلیل صادقی‌زاده مدیر کمیته کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون جزئیات برپایی غرفه‌های کودک و نوجوان گفت: کمیته کودک و نوجوان با برپایی 25 غرفه در بیست‌وپنجمین نمایشگاه قرآن کریم،‌ برنامه‌های گسترده را در بخش‌های مختلف کارگاه‌های هنری،‌ نمایش،‌ مسابقات و ... برای کودکان و نوجوانانی که به این رویداد قرآنی می‌آیند در نظر گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: ما در بخش کودک و نوجوان سعی کردیم برنامه‌های متعدد و مختلفی را برای انتقال مفاهیم قرآنی و همچنین ترویج و آموزش زندگی قرآنی برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم و با آموزش و مسابقات به صورت غیرمستقیم به خانواده‌ها و فرزندان آنان یادآوری کنیم.

مدیر کمیته کودک و نوجوان بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم،‌ در خصوص برنامه‌ها در غرفه‌های کودک عنوان کرد: کارگاه‌های هنری، کتابسازی، خوشنویسی،‌ نقاشی دیواری،‌ کلاژ،‌ طرح‌های تزیئنی آیات قرآنی،‌ طراحی با شن و ماسه‌های رنگی و مسابقات هوش قرآنی،‌ تابلوهای کاشی‌کاری و سفالگری،‌ کشف استعدادیابی از جمله فعالیت کمیته کودک در نمایشگاه امسال است که سعی شده با اجرای نمایش‌های کودکانه قصص قرآنی را نیز با به کارگیری بازیگران فعال در این عرصه به نمایش بگذاریم.

همچنین صادقی‌زاده پیرامون برنامه‌های این کمیته برای نوجوانان ابراز داشت: در کنار برنامه‌های کودکان و برپایی کارگاه‌های هنری،‌ هنر رقومی قرآن،‌ خلاقیت قرآنی،‌ خورشید انتظار،‌ راز و رمزهای کتاب الهی،‌ پازل حیوانات،‌ هفت دقیقه تدبر و‌ مشاوره خانواده‌ها را برای نوجوانان خواهیم داشت و در بخش‌هایی جدید تایپوگرافی،‌ هنر پتینه و کهنه‌کاری را داریم.

وی افزود: یکی دیگر از اتفاقات جدید بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم،‌ اجرای مسابقات آموزشی است که از امسال می‌توانیم به صورت زیربنایی در تمام مدت زمان برگزاری نمایشگاه آن را ادامه داده و ماندگار کنیم. همچنین با فراخوانی که داده می‌شود از نوجوانانی که استعداد نویسندگی در قالب نثر،‌ شعر و ... دارند می‌خواهیم که با ارائه آثار خود در غرفه نوجوان حضور پیدا کنند.

مدیر کمیته کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در خصوص به کارگیری کارشناسان و فعالان عرصه قرآنی در حوزه کودک و نوجوان اظهار داشت: به عقیده من که چند سال کمیته کودک و نوجوان را در نمایشگاه قرآن دارم،‌ ما باید تمام سعی خود را برای انگیزه بیشتر گروه کودکان و نوجوانان داشته باشیم، چرا که جایگاه قرآن در زندگی یک جایگاه ویژه است و شکل‌گیری آن تأثیر بسزایی دارد.

صادقی‌زاده در پایان با بیان اینکه سعی شده امسال فعالیت گسترده‌تری نسبت به سال‌های گذشته باشد،‌ در خصوص قرارگیری غرفه کودک و نوجوان در شبستان اصلی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها می‌توانند فضایی را به متراژ 2300 متر مربع، پس از ورود به شبستان اصلی و گذر از نمازخانه وارد غرفه جذاب و پررنگ و نور کودک و نوجوان شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار