لرستان؛

برگزاری طرح مهربانی توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان

مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان از برگزاری طرح بزرگ مهربانی در ماه مهربانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حاتمی گفت: طرح مهربانی طرحی است که طی آن در شب‌های قدر سه هزار پرس غذای گرم تهیه و بین شهروندان کم‌درآمد و حاشیه‌نشین خرم‌آباد توزیع می‌شود.

وی مهم‌ترین عملکرد سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی را توانمندسازی دانشجویان در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: سازمان دانشجویان فعالیت‌های خود را در دانشگاه‌ها و توسط دانشجویان پیش برده است و در ابتدای سال تا کنون فعالیت‌های اثربخشی در کانون‌های خود ازجمله پاکسازی محیطی، درختکاری، سمینار تخصصی IBS، کارگاه‌های تخصصی مورد نیاز دانشجویان را انجام داده است.

حاتمی گفت: در حوزه تعامل با مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، توانسته‌ایم تعامل سازنده و کارآمدی را رقم زده به‌طوری‌که مدیریت شهری در حوزه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها نیز ورود و این سازمان توانسته تعامل خوبی را برقرار کند که روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد در این تعامل‌سازی نقش خوبی با کانون‌های دانشجویی داشته است.

وی حضور مردم در قالب تشکل‌های مردم نهاد را همواره در کل دنیا مؤثر دانست و افزود : ابزار مردمی قوی‌ترین ابزار برای مطالبه‌گری و نهادینه کردن فرهنگ‌ها و از بین بردن خلاءهای دولتی به حساب می‌آید. از این‌رو حضور و وجود تشکل‌ها و سازمان‌های مردمی قطعاً گام مهمی در اعتلا و آبادانی شهر و کشور خواهد داشت.

مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان گفت: بیشترین مانع برای کار کردن سازمان‌های مردم نهاد عدم آگاهی خود اعضای تشکل‌ها و رسالت خودشان است، برخی اوقات مشاهده می‌شود سازمان‌های مردم نهاد خود را دولتی کرده که این امر باعث عدم پیشرفت فعالیت‌های مدنی خواهد شد و کمااینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز باید فرهنگ سازمان‌های مردم نهاد را درک و قبول داشته باشند و به‌جای این‌که به این انجمن‌ها نگاه رقابتی داشته باشند به‌عنوان بازو های مردمی و توانمند روی آنها حساب کرده و کمک برای ارتقاء آنها را سرلوحه خود قرار دهند کمااینکه برخی مدیران هوشمندانه به این مهم دست پیدا کرده و در دسته مدیران موفق محسوب می‌شوند.

حاتمی افزود: در جوامع پیشرفته فعالیت‌های مدنی از واجبات پیشرفت فرهنگ و آبادانی کشور محسوب شده و این جوامع متشکل از سندیکاها، اتحادیه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد هستند و قطعا افزایش کمی توام با کیفیت باعث پیشرفت یک جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار