همدان؛

راه اندازی مرکز اوتیسم در ملایر

مدیرکل بهزیستی استان همدان، از راه اندازی مرکز اوتیسم در شش ماهه نخست سال جاری در شهرستان ملایر خبرداد.

راه اندازی مرکز اوتیسم در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا الوند گفت: تنها یک مرکز تخصصی برای کودکان اوتیسم در مرکز استان وجود دارد که تلاش شده یک مرکز تخصصی دیگر در شهرستان ملایر راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه مرکز اوتیسم شهرستان ملایر در شش ماهه نخست سال جاری راه اندازی می شود، افزود: این مرکز توسط بخش خصوصی راه اندازی می شود و سازمان بهزیستی به ازای هر مددجو 150 هزار تومان در قالب یارانه در اختیار این مرکز قرار می دهد.

وی با بیان اینکه مرکز اوتیسم در همدان به شهرستان های فامنین، رزن، کبودراهنگ، بهار و اسدآباد خدمات ارائه می دهد، تصریح کرد: با راه اندازی مرکز تخصصی اوتیسم در شهرستان ملایر به شهرستان های نهاوند و تویسرکان خدمات ارائه می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان ابراز کرد: این مراکز با وجود متقاضی بیماران اوتیسم راه اندازی می شود که به دنبال استانداردسازی و متناسب سازی است.

الوند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسائل و مشکلات کودکان اوتیسم و خانواده‌های آنان زیاد بوده و از این رو از افراد خیر و متمکن درخواست کمک‌رسانی در این حوزه را داریم.

وی با تاكيد بر ضرورت اطلاع رساني در خصوص اين بيماري بواسطه همت رسانه ها، تصريح كرد: با توجه به شيوع بالاي اين بيماري و پيچيدگي هاي پروسه درمان و آموزش در جهان يك روز به نام روز جهاني اوتيسم در نظر گرفته شده و باید در استان ما نيز به اين مهم بيش از پيش پرداخته شود.
 
انتهای پیام/ د
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.