شیراز؛

انجام 6 عمل آی وی اف در جهرم

رئيس دانشگاه علوم پزشكی جهرم از انجام شش عمل آی وی اف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد رحمانيان رئيس دانشگاه علوم پزشكي جهرم گفت: کمتر از یک ماه از افتتاح مركز جامع درمان ناباروری در جهرم می گذرد و شش عمل آی وی اف دراین مرکز انجام كه با موفقيت همراه بوده است.
رحمانيان افزود: اين مركز اولين مركز دولتی است كه عمل فريز تخمك را انجام می دهد که از هفته آينده شروع می شود.
 
وی ادامه داد: در اين مركز علاوبر فريز جنين حفظ باروری برای دختران مجردی كه به هر دليلي امكان مادر شدن را برای اين افراد به خطر می اندازد از طريق فريز تخمك نيز انجام می شود.
 
رحمانيان بیان کرد: تا كنون750نفر زوج برای انجام عمل ای وی اف نام نويسي كرده اند كه 50نفر از اين افراد بعد از ماه مبارك رمضان وارد سيكل می شوند.
 
دكتر قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جهرم نیز گفت: اين مركز 12ارديبهشت ماه همزمان با 14مركز ديگر ناباروری كشور توسط وزير بهداشت از طريق ويدئو كنفرانس افتتاح شد.
 
بمانا با اشاره به اينكه مركز ناباروری جهرم ازجمله اولين مراكز استان فارس است كه با تعرفه دولتی خدمات رسانی می كند، اظهار داشت: تنها15 درصد هزينه درمان توسط مراجعه كننده پرداخت می شود.
 
وی در اين مركز از روش های نوين ناباروری شامل آی.يو.آی، ميكرواينجكشن، آ.وی.اف، فريزجنين، تخمك و اسپرم انجام می شود.
 
بمانا تصریح کرد: تجهيزات اين مركز بسيار به روز است و با اعتبار دو ميليارد و 100ميليون تومان اين تجهيزات خريداری شده است.
 
دكتر مهشيد البرزی رئيس این مركز جامع درمان ناباروری افزود: به دليل انجام روش های مدرن درمان ناباروری در اين مركز و هزينه بسيار كم علاوه بر استان فارس از بوشهر، بندرعباس نيز مراجعه كننده داريم.
 
گفتنی است آی وی اف مخفف لغت های انگلیسی "باروری در درون بدن انسان" است.
اولین بار با این روش در سال 1978 نوزادی را در یک زوج نابارور به دنیا بیاورند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۷:۴۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
بسیار عالی
آخرین اخبار