کرمان؛

استقبال هنرمندان ٢٣ استان از جشنواره موسیقی نواحی ایران

تاکنون هنرمندان ٢٣ استان درخواست خود را برای حضور در بخش رقابتی (راویان اصالت) دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند.

استقبال هنرمندان ٢٣ استان از جشنواره موسیقی نواحی ایران
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ با توجه به موضوع محوری این دوره از جشنواره که برپایه منظومه خوانی طراحی شده است، تبحر و تجربه از شاخص های مهم هنرمندان برای اجرای این بخش محسوب می شود که همین امر سبب شده است،
 
سن هنرمندان متقاضی برای حضور از ٣٥ سال به بالا باشد که استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و کرمانشاه بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده اند.
 
از نکات شاخص این دوره می توان به حضور هنرمندانی از شهرهایی مانند یزد، ساوه، قزوین و اصفهان اشاره کرد که تاکنون در هیچ دوره ای از جشنواره موسیقی نواحی حضور نداشته اند.
 
دهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران با رویکرد منظومه‌خوانی در دو بخش راویان اصالت(رقابتی) و اجرای پیشکسوتان(غیر رقابتی) از ششم تا نهم تیر ١٣٩٦ در کرمان برگزار می‌شود.
 
راویان این منظومه‌ها که در نواحی مختلف ایران با نام‌ هایی همچون عاشیق، باخشی، بخشی، پهلوان و شائر نامیده می‌شوند، به عنوان ناقلان فرهنگ گفتاری در انتقال فرهنگ بومی نقش بسزایی دارند.
 
منظومه‌خوانی در مناطق مختلف ایران با توجه به بافت فرهنگی هر منطقه، واجد خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی است که حاوی ودایع فرهنگی اقوام مختلف است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار