نخستین بار در تاریخ فعالیت دانشگاه آزاد؛

حسابرسی از گردش مالی دانشگاه آزاد

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فعالیت ۳۵ ساله مالی دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین بار زیر ذره بین حسابرسان خبره و مستقل قرار گرفته است.

حسابرسی از گردش مالی دانشگاه آزاد
به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی اظهار کرد: نبود شفافیت مالی از مشکلات این دانشگاه بود و از بدو تاسیس تا کنون هیچگونه حسابرسی مالی مستقلی از دانشگاه آزاد اسلامی نشده بود.
 
رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در هیئت امنا تصویب شد که موسسه حسابرسی مفید راهبر که از موسسه‌های درجه یک و مورد اعتماد وزارت امور اقتصادی و دارایی است کار حسابرسی مستقل از دانشگاه را انجام دهد.
 
ولایتی ادامه داد: شفاف سازی مالی دانشگاه آزاد اسلامی که ثروت آن بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار و بودجه سال ۹۶ آن ۱۰ هزار میلیارد تومان و دارای بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی و چند صد مدرسه عالی، کار مهمی است تا مشخص شود که این بودجه صرف چه اموری می‌شود.
 
رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از آقای نادریان رئیس موسسه حسابرسی (مفید راهبر) خواسته ام که با ۳۰۰ همکار خبره این موسسه حسابرسی را به صورت عرضی انجام دهند و حساب‌های ۳۵ ساله این دانشگاه را بررسی کنند.
 
ولایتی گفت: مشخص شدن وضع مالی و شفاف سازی از دغدغه‌های مردم و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی است که به صورت مستقل انجام خواهد شد.  
 
* ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی 
رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر انتظارات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی از این دانشگاه گفت: کمک به پیشرفت علم و فناوری و حرکت در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان از راهبردهای اصلی دانشگاه در سال جاری است و برای تحقق آن بودجه پژوهشی از ۶۰۰ میلیارد تومان به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
 
ولایتی افزود: جذب نخبگان با هدف پیشگیری از خروج این افراد از کشور را از دیگر اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد و گفت: ارائه خدمات بورسیه به نخبگان از جمله اقدامات حمایتی برای نخبگان در این دانشگاه است.
 
* کاهش شهریه مناطق محروم 
رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را از دیگر اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانست و تاکید کرد: به نسبت محرومیت افراد و مناطق، شهریه آن‌ها در مقایسه با بقیه کاهش خواهد یافت.
 
ولایتی تصریح کرد: این کاهش شهریه متناسب با بودجه افرادی است که در مناطق محروم زندگی می‌کنند.
 
وی افزود: تلاش ما بر آن است که به دانشجویان کمک هزینه نیز پرداخت کنیم و از دیگر ویژگی‌ها و مزایای بورسیه کردن دانشجویان آن است که آینده را برای آن‌ها تضمین خواهیم کرد تا بعد از دانش آموختگی در دانشگاه استخدام شوند.
 
رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز با حدود ۵ میلیون دانش آموخته و یک و نیم میلیون دانشجو، خانواده‌ای را در کشور نداریم که به نوعی با دانشگاه آزاد اسلامی وابستگی نداشته باشد.
 
* تغییر مدیریت دانشگاه آزاد؛ منطقی، طبیعی و قانونی
رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی درباره تغییر مدیریت دانشگاه و برخی مسایل مطرح شده در این زمینه هم گفت: تغییر مدیریت در این دانشگاه؛ منطقی، طبیعی و قانونی بود زیرا دیدگاه هایی که من و دوستان در هیئت امنا داشتند، نظر اکثریت بر تغییر مدیریت بود.
 
ولایتی با تشکر از زحمات همه مدیران سابق دانشگاه آزاد اسلامی از جمله آقایان میرزاده و جاسبی که هر یک در دوران مدیریت خود زحمت کشیدند، گفت:: دانشگاه آزاد اسلامی مدیری نیاز دارد که در جهت خواسته‌های هیئت امنا و همچنین خواسته‌های راهبردی نظام که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند که پیشرفت علمی و فناوری و توسعه اقتصاد دانش بنیان است، حرکت کند.
 
رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:: دانشگاه آزاد اسلامی نظر به امکاناتی که دارد بهتر می‌تواند به تحقق آرمان‌های ملی و راهبردهای نظام در حوزه توسعه علمی و فناوری جامع عمل بپوشاند و نظر بر این شد که باید فرد دیگری به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب شود.
 
 
* بهره گیری از توان مدیران داخلی دانشگاه 
رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه همه دانش آموختگان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی سهم بزرگی در پیشرفت و توسعه علمی کشور ایفاء کرده‌اند، گفت: بیشتر مدیران این دانشگاه افراد صالح، پرکار و زحمتکش هستند و از نقش منحصر بفرد آن‌ها در پیشرفت کشور قدردانی می‌کنم.
 
ولایتی گفت: از همه کسانی که در حوزه‌های مختلف مدیریتی دانشگاه کار خود را انجام داده اند استفاده خواهیم کرد و بنای ما بهره گیری از همه ظرفیت‌های مدیریتی در داخل دانشگاه آزاد اسلامی است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار