ایلام؛

کلاه‌برداری در فضای مجازی

علاقه انسان‌ها به اطلاع از آینده، همواره باعث شده تا کلاه‌بردارانی در فضای مجازی بتوانند تحت عنوان فالگیر، بخت‌گشا، باطل کننده سحر و جادو جولان دهند.

کلاه‌برداری در فضای مجازیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،علی جمالی رئیس پلیس فتای استان اعلام کرد: فضای مجازی و فرصت دیده شدن توسط عام، این روزها این اجازه را به کاربران داده تا بتوانند با طیف گسترده‌ای از مردم ارتباط برقرار کنند و تبلیغ و تطمیع کنند.  

علی جمالی عنوان کرد: آن‌ها با راه‌اندازی اکانت های کاربران در اینستاگرام و تلگرام و با تبلیغات خلاف واقع توسط تعدادیFOLOWER که عموماً خودشان هستند و با اکانت های مختلف کامنت می‌گذارند، از گرفتاری و مشکلات مردم استفاده کرده و آن‌ها را با تبلیغات دروغین جذب خود می‌کنند و با دریافت وجه‌های مختلف برای به‌اصطلاح قربانی یا صدقه یا دعا یا  مشکل آن‌ها را برطرف کنند.  

جمالی تصریح کرد: فالگیران نیز تنها با دانستن نام افراد، از شبکه‌های اجتماعی استفاده و اقدام به پیشگویی می‌کنند درحالی‌که این اطلاعات را خود مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی‌شان در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند چراکه با استفاده از اطلاعاتی که مرموزانه از خود شما گرفته‌اند، از تمام زوایای زندگی شما، از طریق مشکلات و سوالاتی که خودتان با آن‌ها مطرح کرده‌اید باخبر شده و از نقطه‌ضعف‌های شما برای اخاذی از شما استفاده می‌کنند.


انتهای پیام/ ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.