مشهد؛

دستگیری جوان ۳۳ ساله در قوچان به جرم اخاذی سایبری

جوانی ۳۳ ساله به جرم اخاذی سایبری در فضای مجازی به همراه دوست قدیمی خود شناسایی و دستگیر شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سرهنگ رضا قدمگاهی فرمانده انتظامی قوچان گفت:: در پی شکایت مردی جوان مبنی بر اخاذی فردی ناشناس با تهدید به انتشار تصاویری خانوادگی، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مشخص شد فردی ناشناس مدتی است با ارسال تعدادی تصاویر خصوصی مرتبط با دوران زندگی مجردی‌اش از وی با تهدید به انتشار تصاویر در شبکه اجتماعی تلگرام قصد اخاذی دارد و در آخرین مورد تقاضایی ۳۰۰ میلیون ریالی داشته است.

فرمانده انتظامی قوچان گفت: کارشناسان پلیس فتا با تحقیقاتی فنی در فضای سایبر متهم را که جوانی ۳۳ ساله به نام علی و از دوستان قبلی شاکی پرونده است را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

سرهنگ رضا قدمگاهی افزود: متهم در بازجویی‌های علمی پلیس در مواجه با مستندات دیجیتالی کشف‌شده ضمن اعتراف به بزه انتسابی اعلام داشت که انگیزه‌اش مشکلات شدید مالی بود.


وی گفت: هیچ ردپایی از چشم پلیس دور نخواهد ماند و هرکسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی کند بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

انتهای پیام//ح. خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.