سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان از برگزاری اردو تدارکاتی با حضور تیم های اروپایی در تیرماه به میزبانی کشور صربستان خبر داد.

مهرو کمرانی در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: تیم ملی تکواندو بانوان برای کسب تجربه و آمادگی بیشتر قبل از مسابقات جهانی کره جنوبی، اردوی تدارکاتی را در کشور صربستان به مدت یک هفته در تیرماه برگزار می کند.

وی ادامه داد: این اردوی تدارکاتی به دعوت تیم ملی صربستان و با حضور کشورهای کرواسی، ترکیه، یونان و اسپانیا از 9 تا 19 تیرماه برگزار می شود که بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد ملی پوشان کشورمان است تا قبل از حضور در رقابت های جهانی نقاط ضعف و قوتشان را شناسایی کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان درباره عملکرد ملی پوشان در بازی های کشورهای اسلامی باکو عنوان کرد: تکواندوکاران تیم در حال حاضر جوان و بی تجربه هستند که از رده نوجوانان و جوانان وارد تیم ملی بزرگسالان شدند و به همین دلیل نتوانستند عملکردی که مد نظرکادر فنی بود را در بازی های کشورهای اسلامی باکو برآورده کنند و در خیلی از رقابت ها نتیجه را به سادگی واگذار کردند.

وی تصریح کرد: در این دوره از بازی ها بر خلاف تصور تمام کشورها با قهرمانان خود حاضر شدند و این موضوع کار ملی پوشان را با سختی رو به رو کرد و نتیجه لازم کسب نشد. همچنین تیم ترکیه و جمهوری آذربایجان با مهره های اصلی خود وارد این مسابقات شدند و به راحتی مدال های زیادی را کسب کردند.

کمرانی: اردوی تدارکاتی در صربستان داریم/قوانین جدید داوری در کره مشکل ساز می شود

کمرانی در ادامه افزود: از طرفی رقابت با نفرات اصلی تیم ها در این دوره بازی ها باعث شد تکواندوکاران ما ارزیابی خوبی از عملکرد خود کسب کنند تا در رقابت های جهانی کره جنوبی با شناخت بیشتری با حریفان خود به رقابت به پردازند.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان درباره اینکه تکواندوکاران با تجربه در تیم ملی حضور ندارند، بیان کرد: متاسفانه بیشتر بانوان تکواندوکار کشورمان زمانی که ازدواج می کنند دنیای حرفه ای ورزش را کنار می گذارند و به همین دلیل در هر دوره نفرات جدیدی به تیم ملی وارد می شوند که تجربه کافی از مسابقات جهانی را ندارند و این موضوع کار ما را با مشکل مواجه می کند.

وی در ادامه بیان کرد: در هر دوره ما تکواندوکاران را به حد مسابقات جهانی می رسانیم و مشکلات مختلف باعث می شود از تیم خداحافظی کنند و ما با کمبود ملی پوشان حرفه ای مواجه شویم. امیدوارم روزی برسد که بتوانیم از بانوان با تجربه در مسابقات جهانی استفاده کنیم و نتیجه ای در خور تکواندو ایران را رقم بزنیم.

کمرانی: اردوی تدارکاتی در صربستان داریم/قوانین جدید داوری در کره مشکل ساز می شود

کمرانی درباره حضور کیمیا علیزاده در مسابقات جهانی کره جنوبی گفت: وی در تمام اردوهای تیم ملی حضور داشته و زیر نظر پزشک و کادر فنی به تمرینات پرداخته است.در حال حاضر با صحبتی که بین مسئولان فدراسیون و کادرفنی تیم و پزشک معالجه وی صورت گرفت با بازی کیمیا در رقابت های جهانی کره جنوبی موافقت شد و وی در این دوره از رقابت ها بر روی شیاپچانگ می رود.

وی ادامه داد: علیزاده هنوز هم آسیب دیدگی هایی دارد که باید بعد از رقابت های کره جنوبی به معالجه آن بپردازد و ما امیدوار هستیم که کیمیا بتواند در این دوره مسابقات دچار مصدومیت نشود و مدال خوش رنگی را کسب کند.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان درباره مسابقات جهانی کره جنوبی گفت: قوانین داوری در این مسابقات جدید شده و تغییراتی کرده که برای تیم ها و تکواندوکاران مشکل ساز می شود چرا که از سیستم الکترونیک به KP ارتقا یافته و در این قوانین جدید نحوه امتیاز دهی به ضربات تکواندوکاران متفاوت شده است و کادرفنی در زمان اعتراض به تصمیم داور در مسابقات باید دقت کنند چون هر اشتباه با کسر امتیاز مواجه است.

کمرانی: اردوی تدارکاتی در صربستان داریم/قوانین جدید داوری در کره مشکل ساز می شود

وی تصریح کرد: خوشبختانه این قوانین برای تمام تیم ها است و باید در این مسابقات با احتیاط بیشتر عمل کنیم تا امتیازات لازم را کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم اردوی صربستان بتواند در افزایش آمادگی و روحیه ملی پوشان موثر باشد و در مسابقات جهانی کره جنوبی خوش بدرخشیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار