گیلان؛

ترجمه کتاب مدیریت منابع جنگلی

کتاب روش های تصمیم گیری در مدیریت منابع جنگلی در گیلان ترجمه و منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان با اعلام این خبر گفت: کتاب روش های تصمیم گیری در مدیریت منابع جنگلی ترجمه دکتر سلیمان محمدی لیمائی، عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان و مهندس طوبی عابدی توسط انتشارات دانشگاه گیلان منتشر شد.

سعید رهسپار با بیان اینکه این کتاب یکی از منابع درسی رشته های منابع طبیعی مخصوصا جنگلداری در بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیا است، افزود: ترجمه این کتاب، منبع علمی ارزشمندی را در اختیار دانشجویان، استادان، سیاست گذاران و تصمیم گیران در امور منابع طبیعی کشور قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه مطالب این کتاب می تواند برای دانشجویان و محققین سایر رشته ها مثل ریاضیات کاربردی، اقتصاد و مهندسی صنایع  مفید باشد، اظهار داشت: مثال های زیادی از جنبه های مختلف مدیریت جنگل با توجه به ویژگی های اکولوژیکی، تنوع زیستی، زمین منظر، جذب کربن و غیره در این کتاب ارائه شده است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان با بیان اینکه این کتاب در ۱۹ فصل تنظیم شده است، گفت: در هر بخش از این کتاب یک مسئله مدیریتی خاص جنگل مورد بحث و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و فرمول های ریاضی و راه حل آنها ارائه شده است.

رهسپار تصریح کرد: مترجمین با آگاهی از اهمیت روش های به کار گرفته شده در حل مسائل مختلف بهینه سازی در مدیریت جنگل و رعایت اصل امانت داری سعی کردند مسائل واقعی مدیریتی منابع جنگلی به بهترین طریق به دانشجویان و خوانندگان آموزش داده شود.

 
انتهای پیام/ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.