توجه ویژه یک سایت اروپایی به فوتبال ایران

یک سایت اروپایی موفقیت های اخیر تیم های ملی فوتبال کشورمان در رقابت های آسیایی و جهانی را نتیجه بها دادن به فوتبال پایه دانست.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،سایت Inside  world footballدر گزارشی به تمجید از فوتبال پایه در ایران پرداخت و موفقیت های اخیر تیم های ملی فوتبال کشورمان در سطوح مختلف سنی را مدیون بها دادن به فوتبال پایه عنوان کرد.
این سایت نوشت، قدرت فوتبال ایران یک بار دیگر آشکار شد،وقتی که فدراسیون فوتبال ایران (FFIRI) در راستای "روز فوتبال پایه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) " دومین همایش ملی فوتبال پایه جمهوری اسلامی ایران را با حضوربیش از 600 مربی و مدیر فوتبال پایه از سراسر کشور، برگزار کرد.

اگر لازم بود اثبات شود که یک برنامه قوی در فوتبال پایه، نتایج خوبی را در بالاترین سطح به ارمغان می آورد ، ایران یک الگو و نمونه آسیایی است. این کشور در هر دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در صحنه جهانی،در مسابقات اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا نتایج چشمگیری کسب کرده است.

تیم بزرگسالان مردان ایران با چهار امتیاز بیشتر از نزدیکترین رقیب خود یعنی کره جنوبی در صدر گروه مقدماتی جام جهانی منطقه آسیا قرار دارد،این کشور به تازگی مقام سوم جام جهانی فوتبال ساحلی در باهاما را به دست آورد؛ تیم مردان زیر 20 سالش با اختلافی اندک نتوانست به جمع 16 تیم جام جهانی که در حال حاضر در کره جنوبی در حال برگزاری است راه یابد.این تیم کاستاریکا را شکست داد اما بعد از آن با یک گل به پرتغال باخت. اواخر امسال تیم زیر 17 سال ایران به عنوان یکی از تیم های آسیایی ،باید در مسابقات جام جهانی زیر 17 سال هند به رقابت بپردازد.

در همین حال شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم فوتسال زیر 20 سال ایران پس از پیروزی 2-0 شب جمعه برابرعراق در بانکوک و قهرمانی در آسیا تبریک گفت. هر دو کشور در بازی های فوتسال رقابت های المپیک جوانان2018 در بوینس آیرس آرژانتین ،نمایندگان آسیا خواهند بود.

در حال حاضر ایران رشد فوتبال زنان را هدف قرار داده و مصطفی زارعی رئیس کمیته فوتبال پایه ایران که در این کنفرانس حضور داشت گفت: «هدف اصلی کمیته،ارتقا و افزایش تعداد شرکت کنندگان در فوتبال، به ویژه فوتبال پایه زنان است.

وی گفت: ما امیدواریم که طرح ها و برنامه فعلی ما منجر به افزایش دو برابری مشارکت زنان در فوتبال پایه  تا سال 2020 شود"

آندرس کریستاد عضو شورای فوتبال پایه کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد منشور آتی فوتبال پایه کنفدراسیون فوتبال آسیا و این که چگونه می توان از آن به عنوان ابزاری برای بهبود برنامه های فوتبال پایه و معیارها، مفاهیم کلیدی و حمایت مالی مورد نیاز برای توسعه فوتبال پایه در آسیا استفاده کرد،سخن گفت.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت :"گردهمایی 600 مربی و مدیر برای بحث در مورد آینده فوتبال ایران، تعهد این کشور را اثبات می کند. من همچنین تحت تاثیر کیفیت سخنرانی ها قرار گرفتم. همه آنها به روز بودند."

" برای فوتبال ایران بهترین ها را آرزو دارم و به من اطمینان داده شد که فدراسیون فوتبال ایران اقدامات لازم را برای اجرای منشور فوتبال پایه کنفدراسیون فوتبال آسیا، انجام خواهد داد. "


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار