افزایش 13 درصدی زایمان طبیعی در لرستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از 51 هزار زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان‌های دولتی،خصوصی و تامین اجتماعی استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ پیمان آسترکی با بیان اینکه یکی از سیاسیتهای طرح تحول نظام سلامت ترویج زایمان طبیعی است، اظهار کرد: با رایگان کردن زایمان طبیعی، برای حفظ و استمرار باروری و ترویج فرهنگ زایمان طبیعی و بهسازی زایشگاه‌ها و تشویق مادران و پزشکان به انجام زایمان طبیعی، در دو سال اجرای این برنامه با 47 پزشک متخصص زنان و زایمان قرارداد منعقد شده است.

وی ادامه داد: در راستای رایگان کردن زایمان طبیعی اعتباری بالغ بر 46میلیارد ریال جذب شده و تاکنون بیش از 51 هزار زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان‌های دولتی ،خصوصی و تامین اجتماعی استان انجام شده است و در قیاس با بازه زمانی مشابه، زایمان طبیعی با 13 درصد افزایش و سزارین با 5.7 درصد کاهش مواجه بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: ارتقاء کیفیت ویزیت پزشکان یکی دیگر از بستههای تحول نظام سلامت است که با صرف 148میلیارد ریال و با راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی در بیمارستان‌های مشمول بسته حمایتی ارتقاء ویزیت، بتدریج مطب‌های شخصی پزشکان تعطیل، اخذ زیرمیزی قطع، سطح دسترسی مردم به خدمات درمانی ارتقاء یافته، نظام ارجاع بیماران ساماندهی و میزان حضور فعال پزشکان در درمانگاه‌های تخصصی نیز افزایش یافته است.

آسترکی اظهار کرد: با توجه به افزایش بار مراجعه بیماران و افزایش تعداد متخصصین استان، درمانگاه‌های تخصصی در کلیه بیمارستان‌های شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز ، کوهدشت، الشتر، پلدختر، نورآباد، ازنا و دورود راه‌اندازی شده و شیفت‌های صبح و عصر فعال‌تر شدند.

وی افزود: تاکنون بیش از 4.4میلیون نفر توسط پزشکان عمومی و متخصص ویزیت شده‌اند و همچنین اعتبار 100 میلیارد ریال برای احداث کلینیک‌های ویژه به بیمارستان‌های سطح استان تخصیص داده شده است که در این راستا با ایجاد کلینیک ویژه دانشگاهی نگین در شهر خرم‌آباد گامی دیگر در اجرای بهتر این بسته خدمتی جهت خدمت‌رسانی به مردم برداشته شد.

انتهای پیام /ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.