کرمانشاه؛

تا فرصت باقی مانده ثبت نام خود را تکمیل کنید

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز بخشی از ظرفیت کاروان های حج تمتع استان خالی است،نسبت به ثبت نام در کاروان ها جهت اعزام به حج تمتع اقدام کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حامد دارابی گفت: ثبت نام حج تمتع امسال از تاریخ 24 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه نیز آغاز شده و در حال حاضر کلیه ودیعه گذاران سال 1385 می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی استان نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.
 
 وی ادامه داد: با توجه به افزایش ظرفیت اعزام در کل کشور، به تبع ظرفیت افزایش اعزام زائرین استان نیز از 600 نفر سال 1394 به  865 نفر رسید که شامل دو کاروان اهل سنت (275 نفر) و 4 کاروان تشیع (590 نفر) بود.
 
  دارابی با بیان اینکه امسال ثبت نام کنندگان اهل سنت برای اعزام به حج تمتع استقبال بسیار خوبی داشتند، گفت: بدلیل اشتباهی که هنگام ثبت نام در بانک(در درج مذهب) برای افراد اهل سنت ایجاد شده بود، امسال با ثبت نام مازاد بر ظرفیت کاروان های اهل سنت مواجه شدیم که در نهایت با مذاکراتی که با سازمان حج و زیارت انجام شد، یک کاروان 135 نفره به تعداد کاروانهای اهل سنت استان اضافه شد.
 
 وی خاطرنشان کرد: با این احتساب تعداد کاروان های اهل سنت استان به سه کاروان و جمعیت زائرین به 410 نفر افزایش یافت که تاکنون همه آنها کار ثبت نام خود را انجام داده اند و در مجموع نیز ظرفیت اعزام استان از 865 نفر به هزار نفر افزایش پیدا کرد.
 
 مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به تکمیل نشدن ظرفیت کاروانهای شیعیان در استان گفت: تاکنون از مجموع 590 نفر سهمیه اعزام شیعیان در استان حدود 330 نفر ثبت نام کرده اند، یعنی حدود نیمی از ظرفیت استان در این بخش خالی است.
 
دارابی افزود: البته این شرایط مختص استان کرمانشاه نیست و تنها ظرفیت کاروانهای شش استان کشور تکمیل شده است.
 
  وی با بیان اینکه تبلیغات منفی در رسانه ها به ویژه فضای مجازی باعث عدم استقبال از سفر حج تمتع شده است، گفت: فریضه حج تمتع یک فریضیه واجب است و فقط مراجع عظام تقلید می توانند اعلام کنند که مانعی برای عدم انجام آن وجود دارد یا خیر که تا به این لحظه هیچ کدام از مراجع اعلام نکرده اند شرایط امسال برای اعزام حجاج مناسب نیست.
 
  دارابی اظهارکرد: احساس می کنیم که عده ای از این فضا نفع می برند و لذا توصیه ما به مردم این است که به این فضاسازی ها توجه نکرده و در فرصت باقی مانده نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.
 
وی یکی از فضاسازی های ایجاد شده را مربوط به استفاده حجاج ایرانی از دستنبدهای شناسایی عنوان کرد و گفت: این دستبندها که در ایران تولید می شود، حاوی اطلاعات هویتی حجاج است که با نظر مسئولین ایرانی برای حجاج تهیه شده و کشور عربستان در این خصوص هیچ دخاتی نداشته است.
 
دارابی با بیان اینکه حجاج کشورهای دیگر سالهاست از این دستبندها استفاده می کنند، گفت: پس از فاجعه منا، بدلیل عدم استفاده حجاج ایرانی از این دستبندها، کار شناسایی آنها با تاخیر صورت گرفت، لذا تصمیم بر این شد امسال برای حجاج کشورمان از این دستبندها استفاده شود.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار