برکت ماه مبارک رمضان برای شبکه‌های اجتماعی

طبق نتایج یک پژوهش، ماه مبارک رمضان برای شبکه‌های اجتماعی نیز مایه برکت و سودآوری شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه اسکای نیوز در گزارشی به افزایش درآمد شبکه اجتماعی فیسبوک در ماه مبارک رمضان پرداخت.

این شبکه در گزارش خود نوشت: فیسبوک روزانه میلیون‌ها دلار از آگهی های تجاری که در صفحات مشترکین به نمایش درمی‌آید، کسب درآمد می کند و هر زمان که تعداد کاربران و ساعاتی که آنها در این شبکه اجتماعی می گذرانند، بیشتر باشد، درآمد این شرکت از این تبلیغات بالاتر می رود.

طبق یک تحقیق آماری که شبکه اجتماعی فیسبوک آن را انجام داده است، کاربران عرب در ماه مبارک رمضان، 57 میلیون ساعت بیشتر از ماه های دیگر وقت خود را در این شبکه اجتماعی صرف می کنند که این به معنای سودآوری بیشتر فیسبوک در ماه مبارک رمضان است.

این پژوهش که از سوی Facebook IQ به اجرا درآمد، نشان می دهد اوج استفاده از این شبکه اجتماعی در جهان، در ساعت 3 صبح، یعنی نزدیک به زمان صرف وعده سحری در ماه مبارک رمضان است.

همچنین طبق نظرسنجی که انجام شده، بیشتر کاربران فیسبوک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در ماه رمضان تجربه های خود را در خصوص وعده های غذایی و نوشیدنی هایی که در افطار و سحر می نوشند، با دیگران به اشتراک می گذارند.

همچنین طبق اعلام فیسبوک، در ماه رمضان پیام ها در فیسبوک، 4.84 برابر در مقایسه با ماه های دیگر است که این به معنای افزایش سود فیسبوک از آگهی های تجاری است.

با وجود آنکه تلویزیون برای سال‌ها در ماه رمضان، مخاطبان را به خود جلب می کرد؛ اما این مسأله در عصر تلفن های هوشمند تغییر کرده است. طبق نظرسنجی فیسبوک، 71 درصد از کاربران این شبکه اجتماعی در امارات ترجیح می دهند بجای مشاهده تلویزیون، به گردش در فیسبوک بپردازند.

درآمد فیسبوک در سه ماهه نخست سال 2017 میلادی از تبلیغات به 8.03 میلیارد دلار رسید. این در حالی است که شمار کاربران فیسبوک نزدیک دو میلیارد کاربر است.

همچنین مؤسسه " eMarketer" كه در زمینه برآوردهای مالی فعالیت دارد، اعلام کرده انتظار می رود درآمد فیسبوک در سال جاری میلادی به 36.29 میلیارد دلار برسد که در این صورت، دومین شرکتی در جهان خواهد بود که پس از گوگل از تبلیغات تجاری درآمدزایی می کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار