رویترز: هدف آمریکا از کمک نظامی به معارضان سوری خنثی کردن تهدید ایران در منطقه است!

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت آمریکا با افزایش کمک‌های نظامی به معارضان سوری به دنبال خنثی کردن تهدید ایران در منطقه است.

آمریکا با افزایش کمکهای نظامی به معارضان سوری به دنبال خنثی کردن تهدید ایران در منطقه است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت: آمریکا و متحدانش با ارسال تسلیحات بیشتر برای معارضان سوری سعی دارند با محاصره و تحت فشار قرار دادن نواحی جنوب شرقی سوریه، نیروهای دولتی مستقر در این ناحیه را به عقب برانند.

در ماه جاری، تنش‌ها در جنوب شرقی سوریه موسوم به "بادیه" با اعزام نیروهای پشتیبانی عراقی برای مقابله با معارضان سوری مخالف دولت بشار اسد تشدید شد. این تنش‌ها مقارن با حرکت نیروهای عراقی به مرزهای شمالی سوریه افزایش یافت و به گفته یک فرمانده ارشد نظامی قرار است عملیات گسترده‌ای در این منطقه صورت بگیرد.

واشنگتن به دنبال ممانعت از نفوذ بیشتر ایران و متحدانش در منطقه و غلبه بر بخش عمده‌ای از میدان‌های نفتی و گازی است.

اواسط ماه مه دولت سوریه با حمایتهای ایران و روسیه حاکمیت خود بر دیرالزور را به دست آورد. با این وجود، معارضان با پشتیبانی واشنگتن و متحدان غربی رشته جدیدی از حمله به این منطقه را آغاز کردند که نتیجه آن کشتار مردم بی گناه بود.

ناکامی ترکیه در رسیدن به آرزوهایش در شمال سوریه

استقرار داعش در دیر الزور می‌تواند، گامی در راستای تحقق اساسی‌ترین هدف آمریکا از حضور نظامی در عراق و سوریه باشد و آن تشکیل دولتی به سرکردگی داعش در منطقه و کلید خوردن طرح تقسیم و تجزیه دو کشور سوریه و عراق باشد. به همین منظور، کمکهای نظامی واشنگتن به معارضان سوری از دو کانال سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و کشورهای منطقه از جمله اردن و عربستان افزایش یافته است.

"طلاس سلامه"، رئیس جیش اسود الشرقیه از گروه‌های مورد حمایت سیا چندی پیش گفت: «حمایت‌های غرب افزایش یافته است. به هیچ عنوان نمی‌توانیم اجازه بازگشایی بزرگراه بغداد- دمشق را بدهیم.»

در همین راستا، یک فرمانده ارتش سوریه نیز به رویترز گفت: استقرار نیروهای سوری و عراقی در بادیه به مانعی بزرگ برای اجرای برنامه‌های سازمان سیا و کشورهایی همچون اردن و آمریکا تبدیل شده است.

در نهایت، تنش‌ها در بادیه شام و استقرار داعش در دیر الزور می‌تواند، گامی در راستای تحقق اساسی‌ترین هدف آمریکا از حضور نظامی در عراق و سوریه باشد و آن تشکیل دولتی به سرکردگی داعش در منطقه و کلید خوردن طرح تقسیم و تجزیه دو کشور سوریه و عراق باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار