پایگاه صهیونیستی: ترامپ به آل سعود برای از میان برداشتن قطر چراغ سبز نشان داده است

پایگاه شبکه صهیونیستی "آروتز شوا" در گزارشی اعلام کرد سفر دونالد ترامپ به عربستان، به آل سعود چراغ سبز رهایی از دست قطر را نشان داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه وطن سرب، پایگاه اینترنتی شبکه صهیونیستی "آروتز شوا" در گزارشی اعلام کرد سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض، سبب شده به عربستان چراغ سبز برای رهایی از قطر و نفوذ این کشور در خاورمیانه نشان داده شود.

این پایگاه صهیونیستی در گزارش خود نوشته است: عربستان همچنان پخش شبکه قطری الجزیره را با محدودیت مواجه کرده است و به حمله به قطر و تلاش برای منزوی کردن این کشور و ایران پافشاری می کند. همچنین امارات نیز در این مسئله از ریاض پیروی می کند. شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات گفته است کشورهای حاشیه خلیج (فارس) در زمان کنونی دارای بحران شدیدی در خصوص مواضع در قبال ایران هستند.

آروتز شوا در ادامه افزود: اختلافات، خطری جدی برای شش کشور عضو شورای همکاری خلیج (فارس) به حساب می آید و این علاوه بر تأثیری است که بر منطقه و جهان عرب خواهد داشت. علل تنش های کنونی در روابط کشورهای حاشیه خلیج (فارس) به خصوص عربستان و قطر پس از آن صورت گرفت که گفته شد خبرگزاری قطر بطور علنی از تلاش های جاری برای منزوی کردن ایران انتقاد کرده بود. با وجود آنکه مسئولان قطری اعلام کردند انتقادهای منتشر شده در این خبرگزاری از سوی هکرها نوشته شده و پس از آن هم آن را حذف کردند، اما رسانه های سعودی همچنان قطر را متهم می کنند که از موضع شورای همکاری خلیج (فارس) فاصله گرفته است.

پایگاه آروتز شوا نوشت: این اقدامات عربستان معنایی جز این ندارد که این کشور تلاش دارد از دست قطر و نفوذ این کشور در خاورمیانه رهایی یابد؛ خصوصا آنکه دیدار اخیر دونالد ترامپ در ریاض به آل سعود چراغ سبز اجرای این نقشه را داده است و به تبع، امارات نیز با قدرت در این طرح همکاری می کند.

امیر قطر، "تمیم بن حمد" پایان هفته گذشته در تماس تلفنی با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت. همچنین روحانی در بیانیه ای اعلام کرد ایران آماده انجام گفتگوهایی با هدف دستیابی به یک توافق حقیقی است. وی گفت: از جهان اسلام که دچار شکاف هایی شده است می خواهیم بسوی صلح و برادری به پیش رود و ما آماده هستیم تا آنچه در توان داریم را برای تحقق صلح واقعی بکار بندیم.

آروتز شوا در ادامه تصریح کرد: علل حمله عربستان به قطر تا کنون مشخص نیست؛ اما آنچه مشاهده می شود این است که امارات و مصر به طور ویژه در این بحران فرصتی را یافته اند تا با جانبداری از عربستان، به تسویه حساب با قطر بپردازند.

این پایگاه در پایان نوشت: عربستان اگر واقعا به دنبال پایان بحران است، نباید آن را از ابتدا بوجود می آورد؛ چرا که اظهاراتی که در خبرگزاری قطر منتشر شد، به سرعت تکذیب و اعلام شد حمله سایبری در این خصوص رخ داده است.


انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار