در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اجرای سند تحول بنیادین ناقص بوده است

سخنگوی آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه اجرای کامل سند تحول بنیادین بند‌های مفید سند ۲۰۳۰ را پوشش می‌دهد، گفت: سند تحول بنیادین چندان مورد توجه نبوده است.

اجرای سند تحول بنیادین ناقص بوده است
میرحمایت میرزاده سخنگوی آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد آخرین وضعیت سند ۲۰۳۰ و مسائل آموزشی مربوط به آن اظهار کرد: اجرای این سند با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری کاملا متوقف شده است و البته پیش از این نیز آموزش و پرورش تعهدی برای اجرای کامل آن نداده بود.
 
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین سندی است که باید برای اجرا در دستور کار قرار گیرد و نیازی به سند ۲۰۳۰ نداریم.
 
سخنگوی آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: روز گذشته تعدادی از سوال کنندگان با نمایندگان یونسکو جلساتی داشتند و براساس آن مقرر شد تا ادامه کار برای این سند به شورای عالی انقلاب فرهنگی محول شود و اگر سوال کنندگان به نتیجه‌ای نرسیدند مجددا جلسه با نمایندگان برای رفع ابهامات برگزار شود.
 
میر‌زاده بیان کرد: مسئله ۲۰۳۰ با نگاه سیاسی مورد توجه قرار گرفته که این کار درست نیست چرا که تعهد کامل به اجرای این سند از سوی آموزش و پرورش هرگز اعلام نشده بود.
 
وی تاکید کرد: در تمامی تعاملات بین‌المللی و برنامه‌ها بهتر است ارتباط بیشتری میان دولت و مجلس برقرار باشد تا فرآیند با شرایط بهتری پیش رود و برای این سند نیز چنانچه تعاملات بیشتری وجود داشت مشکلی نداشتیم.
 
میرزاده با اشاره به اینکه اجرای سند تحول بنیادین بسیاری از بندهای مفید ۲۰۳۰ را در بر می‌گیرد گفت: باید اولویت را اجرای این سند قرار دهیم و البته گفتنی است که با توجه به اینکه این سند از سال ۹۰ وجود داشته اما دولت‌های وقت توجه کافی به اجرای آن نشده است.
 
سخنگوی آموزش و تحقیقات مجلس یاد آور شد: در شرایطی که برای اجرای سند تحول بنیادین نیاز به کمک مجلس و اتخاذ ساز و کارهای جدید باشد این مسئله را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار خواهیم داد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار