رئیس‌جمهور هند انفجار تروریستی کابل را محکوم کرد

رئیس جمهوری هند روز پنجشنبه در پیامی به اشرف غنی با محکوم کردن حمله تروریستی کابل اعلام کرد این انفجار تروریستی اقدامی بزدلانه و محکوم است.

رئیس جمهوری هند انفجار تروریستی کابل را محکوم کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پرناب موکرجی رئیس جمهوری هند روز پنجشنبه در پیامی به اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان با محکوم کردن حمله تروریستی کابل اعلام کرد این انفجار تروریستی اقدامی بزدلانه و محکوم است.

موکرجی در این پیام با تسلیت و ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حمله اعلام کرد هند خواستار برقراری صلح و پیشرفت افغانستان است .

نخست وزیر هند نیز روز چهارشنبه در نخستین واکنش پس از انفجار در منطقه دیپلماتیک کابل در حساب کاربری خود نوشت:هند در مبارزه با تمام اشکال تروریسم از افغانستان حمایت می کند.

مودی در این پیام اضافه کرد نیروهایی که از تروریسم حمایت می کنند باید شکست داده شوند.

سوشما سواراج  وزیر امور خارجه هند نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: همه کارکنان سفارت هند در افغانستان پس از انفجار مهیب در منطقه دیپلماتیک کابل سالم هستند.

به گفته یک مقام ارشد در وزارت امور خارجه هند، در انفجار روز گذشته در منطقه دیپلماتیک پایتخت افغانستان به ساختمان سفارت هند در کابل خسارت وارد و تعدادی شیشه این ساختمان شکسته شده است.

ساعت 8 و 30 دقیقه صبح چهارشنبه انفجاری مهیب در منطقه دیپلماتیک کابل و در نزدیکی یکی از دفاتر امنیت ملی و سفارتخانه های خارجی در افغانستان، پایتخت این کشور را لززاند که به کشته شدن 100 تن و زخمی شدن 400 تن انجامید.

منابع خبری پیش از موضع گیری امنیت ملی افغانستان به نقل از شبکه «الجزیره» گزارش داده بودند که گروه تروریستی داعش، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

شماری از مقام های امنیتی افغانستان گفته اند که حمله های انفجاری و انتحاری در این کشور روندی پیچیده به خود گرفته و با همکاری چند گروه انجام می شود و در برخی حمله ها، گروه طالبان تجهیزات لازم را فراهم می کند، شبکه حقانی، اجرای آن را به عهده می گیرد و داعش مسئولیت آن را می پذیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار