خط روح الله/3

حبیبی: امام راحل همواره به پرهیز از برقراری رابطه با آمریکا تاکید می‌کردند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: امام خمینی (ره) معتقد به حسن رابطه ایران با کشورهای دیگر بودند اما تاکید می‌کردند که با کشورهای غاصب نباید رابطه داشت.

امام راحل بر حسن روابط ایران با کشورهای دیگر تاکید داشتندمحمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با اصول و شاخص‌های سیاست خارجی و نوع روابط بین‌الملل کشور از نگاه حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) همواره بر این امر مصر بودند که بین ایران با کشورهای دیگر به ویژه همسایگان باید حسن رابطه حاکم باشد.

وی یادآور شد: بر این اساس حضرت امام در مقطعی که کشورهای عربی تحت تأثیر سیاست‌های صدام و آمریکا بودند و در اوج جنگ افرادی را به این کشورها فرستادند و به آنها پیغام دادند که یکی از مبانی اصلی ما حسن رابطه بین ایران و کشورهای دیگر به خصوص همسایگان است و این جنگ را صدام به ما تحمیل کرده و ایران آغازگر جنگ نبوده است. 

حبیبی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) معتقد به حسن رابطه ایران با کشورهای دیگر بودند اما استثنائاتی را هم در نظر می‌گرفتند، تصریح کرد: یکی از استثنائاتی که دائما حضرت امام بر آن تأکید می‌کردند، غاصب بودن رژیم صهیونیستی و عدم ارتباط ایران با آن بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما رابطه ایران با آمریکا با توجه به عقیده امام خمینی (ره) به کجا خواهد رسید، اظهار داشت: درباره روابط ایران با آمریکا باید گفت که دولتمردان این کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی‌ خود با نظام و ملت ایران را تشدید کردند و هر کاری که در توانشان بود علیه نظام جمهوری اسلامی انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی طرف ما یعنی آمریکایی‌ها نه تنها هیچ‌گونه حسن نیتی نسبت به ملت و نظام ایران ندارند بلکه روز به روز هم دشمنی‌شان با کشور و ملت ما را تشدید می‌کنند، طبیعی است که طبق نظر امام (ره) با چنین کشورهایی که آغازگر دشمنی‌ علیه ایران هستند باید مقابله کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
۱۱۴
۱۱:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
روح امام خمینی شاد جلوی آمریکا ایستاد
آخرین اخبار