ساری،

تمرکز توان عملیاتی هلال احمر مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اجرای طرح کاهش غریق در ساحل مازندران را مهمترین برنامه عملیاتی هلال احمر استان در تابستان امسال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، اکبری گفت: با توجه به گستردگی منطقه عملیاتی در سواحل مازندران و پوشش ۳65 نقطه حادثه‌خیز در طول 400کیلومتر ساحل استان، تیم‌های نجات غریق و امداد ثابت و سیار موتوری برای امداد و نجات و هشدار و پیشگری در نقاط پرخطر ساحل مازندران مستقر شده‌اند که این عملیات در حقیقت یکی از بزرگترین و مهمترین عملیاتهای امدادی در کشور است که با مدیریت جمعیت هلال‌احمر استان، برنامه‌ریزی و عملیاتی شد.

وی افزود: تحقق این مهم نشان‌دهنده ظرفیت عظیم و راهبردی جمعیت هلال‌احمر استان در پیشگیری و مدیریت حوادث است.

اکبری با تاکید بر اینکه اساسا هیچ وظیفه رسمی و سازمانی برای نجات غریق در دریا بر‌ عهده هلال‌احمر نیست، گفت: جمعیت هلال‌احمر برای کمک به مردم با تکیه بر ظرفیت‌های داوطلبی در طرح کاهش غریق مشارکت کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: امسال با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران، 365 نقطه حادثه خیز در نوار ساحلی استان شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند که آثار زیانبار روانی، اجتماعی و اقتصادی آن کاملا مشهود است.

اکبری با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیزعدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریانهای شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود گفت: متاسفانه افراد زیادی توصیه‌ها ی نجاتگران هلال احمر و ناجیان غریق را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

وی افزود: به منظور اجرای عملیات کاهش غریق در سواحل استان که از اوائل خرداد ماه سال جاری اجرایی شده است بیش از یکهزار نفر نجاتگر و ناجی غریق با بکارگیری انواع تجهیزات پیشرفته اعم از آمبولانس، موتورسیکلت، قایق نجات، جت اسکی، خودروهای نجات و خودروی پشتیبانی مشارکت فعال دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه فرصت دوباره زندگی به نجات یافتگان حوادث و سوانح مختلف به ویژه مغروقین در ساحل مازندران، باعث شعف و خوشحالی همه اعضای جمعیت هلال احمر می شود، گفت: در حال حاضر تمامی توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است.

اکبری با اشاره به تعطیلات روزهای آینده و ورود شمار کثیری از مسافرین به استان و نوار ساحلی افزود: درخواست موکد ما از همه هموطنان این است که برای حفظ جان خود به توصیه های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق پر خطر خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار