وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از این موارد می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید.
 
 
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: با توجه به اعلام آمار نهایی ثبت نام ۱۹۷ هزار و ۷۰۲ نفر، و ظرفیت پذیرش دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۰۳ هزار و ۲۴۲ ظرفیت خالی ماند.
 
 قطع همکاری با ۳۰ مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در آینده‌ای نزدیک
جواد حاتمی معاون سنجش، نظارت و ارزیابی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: تاکنون با ۱۷۲ مرکز غیرفعال در دانشگاه جامع علمی کاربردی قطع همکاری شده و در آینده نزدیک با 30 مرکز دیگر به دلیل اینکه در ۳ دوره توقف داشته و نتوانستند دانشجویانی را جذب کنند، قطع همکاری می شود.
 
 باید ظرفیت پذیرش دانشجو به شیوه آموزش محور افزایش پیدا کند  
محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران گفت: پذیرش به روش آموزش محور باعث می‌شود برای حوزه‌های مختلف ظرفیت ایجاد شود و از خروج دانشجویان از کشور جلوگیری کنیم.  
وی بیان کرد: دانشگاه مسئولیت تضمین این امر را بر عهده دارد که فارغ‌التحصیلان آن از حداقل ویژگی‌های لازم در حوزه‌ی فوق‌کارکردی یا خارج از حد وظیفه برخوردار باشند.  
 
فرزندان میرزاده در امور دانشگاه آزاد دخالت می‌کردند
علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخشی از مشکل اصلی دخالت فرزندان آقای میرزاده در امور دانشگاه ‌آزاد و دخالت آنها در انعقاد قراردادهای مالی کلان است که اسناد همه اینها موجود است. 
 
انتشار کارنامه آزمون کارشناسی ارشد در اوایل نیمه دوم خرداد 
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: فترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی از روز پنج‌شنبه ۱۱ خرداد بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد و بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته داوطلبان شرکت‌کننده به صورت کارنامه در اوایل نیمه دوم خرداد ماه ۹۶ بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد. آن دسته از داوطلبانی که بر اساس ضوابط مجاز به انتخاب رشته شده‌اند می‌توانند بر اساس اطلاعیه‌ای که در این خصوص در روز ۲۰ خرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

حسابرسی از گردش مالی دانشگاه آزاد 
علی اکبر ولایتی  رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:
نبود شفافیت مالی از مشکلات این دانشگاه بود و از بدو تاسیس تا کنون هیچگونه حسابرسی مالی مستقلی از دانشگاه آزاد اسلامی نشده بود.  
رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در هیئت امنا تصویب شد که موسسه حسابرسی مفید راهبر که از موسسه‌های درجه یک و مورد اعتماد وزارت امور اقتصادی و دارایی است کار حسابرسی مستقل از دانشگاه را انجام دهد.
 
  بررسی سند ۲۰۳۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه دارد 
مخبر دزفولی دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دستور اصلی جلسه بررسی سند موسوم به ۲۰۳۰ بود و دلیل ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید و هشدار مقام معظم رهبری و گلایه معظم له از شورا برای اینکه باید به این موضوع ورود پیدا می‌کرد، بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بحث درخصوص سند ۲۰۳۰ به اتمام نرسیده و در جلسه آینده نیز تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار است تا نظرات خود را در این خصوص ارائه کنند و سپس شورای عالی انقلاب فرهنگی نظر نهایی خود را به طور روشن و شفاف اعلام خواهد کرد.

 مجلس از دانشگاه آزاد حمایت می‌کند
محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه حمایت قانونی لازم از دانشگاه آزاد اسلامی را از طریـــق مجلس انجام خواهیم داد.
 
  آغاز هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از تابستان 
محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت‌نام دوره هفدهم عتبات دانشگاهیان و قرعه‌کشی آن بعد از ماه مبارک رمضان انجام و اعزام دوره هفدهم پس از پایان امتحانات دانشجویان در تابستان انجام خواهد شد.
 
 دانشگاه سکوی پرتاب به سمت سند چشم انداز ۱۴۰۴ است
محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران گفت: هدف دانشگاه ارتقای اخلاق و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تقویت اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری است پس در این راستا حرکت به‌سوی دانشگاه سبز و گسترش محیط‌های اجتماعی یکی از اهداف این دانشگاه در افق ۱۴۰۴ می‌باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار