اصفهان؛

متعادل شدن بازار مرغ اصفهان با کاهش تب خرید تا ۲۰ خرداد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان گفت: بازار ماه مبارک رمضان با ورود مرغ اصفهان تا ۲۰ خرداد تنظیم و متعادل خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر احسان‌مهر  با اشاره به اینکه در هفته نخست ماه رمضان با افزایش خرید کاذب شهرندان نرخ‌ها اندکی افزایش می‌یابد، اظهار داشت: از هفته دوم ماه مبارک رمضان قیمت مرغ روندی نزولی می‌یابد.

وی افزود: قبل از آغاز ماه مبارک رمضان قیمت مرغ ۷ هزار و ۵۷۰ تومان بود و اکنون ۷ هزار و ۸۵۰ تومان درب مغازه‌های فروخته می‌شود و هنوز به ۸ هزار تومان نرسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان ادامه داد: با کاهش تب خرید مردم برای مصرف کاذب و ورود مرغ اصفهان تا ۲۰ خرداد قیمت مرغ به قبل از ماه رمضان بازمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه کمبود گوشت مرغ در اصفهان نداریم، اما به دلیل استقبال بیشتر شهروندان اصفهانی میزان مرغ گرم در بازار اندک است، بیان داشت: امسال هم برای تنظیم بازار در ماه رمضان، اداره پشتیبانی دام به میزان بسیاری مرغ منجمد وارد بازار کرده است.

احسان‌مهر ادامه داد: در حال حاضر مرغ منجمد برای تنظیم بازار در اصفهان وجود دارد، اما مردم اصفهان فرهنگ مصرف مرغ منجمد را ندارند.

وی با بیان اینکه مردم از هفته دوم ماه مبارک رمضان می‌توانند مرغ ارزان بخرند، گفت: به طور معمول هفته نخست ماه رمضان قیمت‌ها به طور سوری افزایش می‌یابد، اما با کاهش تب خرید مردم از هفته دوم این ماه قیمت مرغ کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان با تاکید بر اینکه مردم دیگر شهرهای ایران مرغ منجمد را مصرف می‌کنند، اما اصفهانی‌ها تمایل به مصرف مرغ گرم دارند، تاکید کرد: اداره پشیبانی دام بهترین نوع را برای مرغ منجمد انتخاب می‌کند، اما ما فرهنگ مصرف آن نداریم.

وی افزود: با وجودی که مرغ کافی در بازار وجود دارد، اما قدرت خرید مردم نسبت به ماه رمضان گذشته کاهش داشته است.

احسان‌مهر همچنین پیرامون قیمت ماهی در ماه رمضان، بیان داشت: قیمت ماهی نسبت به ماه‌های قبل تغییر نداشته و همانند ایام عید عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت بوقلمون هم هیچ‌گونه تغییر قیمتی نداشته است، افزود: اکنون بوقلمون درب کشتارگاه ۱۶ هزار تومان و در مراکز فروش زیر نظر اتحادیه ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان با اشاره به بازرسی و نظارت اتحادیه‌ بر تمام واحدهای صنفی و فروشندگان گوشت سفید اصفهان، خاطر نشان کرد: به طور هفتگی کنترل بر تمامی واحدهای اجرا می‌شود و در ماه مبارک رمضان این نظارت‌ها تشدید خواهد شد.

 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.