مهاباد؛

روند پیشگیری از بیماری تب کنگو در مهاباد

پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو و کنترل حیوانات ناقل سطح شهرمهمترین مباحث دومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی امروز شهرستان مهاباد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد هم گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است .

بایزید حسن پور افزود: سمپاشی جایگاههای نگهداری دام برای از بین بردن کنه ، انجام بازرسی قبل و بعد از کشتار در کشتارگاهها و جلوگیری از انجام کشتارهای غیرمجاز از جمله اقداماتی است که توسط دامپزشکی مهاباد برای مقابله با این بیماری انجام شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان ، دامپروران ، دامپزشکان ، قصاب ها، کادر بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی بیشترین گروههای در معرض خطراین بیماری هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد هم گفت:توصیه می شود مردم برای مبتلا نشدن به این بیماری، از مصرف گوشت خام و نیم پز خودداری کنند.

سامرند مرزنگ افزود: خرید نکردن دام از کانونهای بیماری ، نگهداری گوشت خریداری شده به مدت 24 ساعت در یخچال از دیگر موارد بهداشتی است که باید رعایت شود.

مسئول اجرائیات شهرداری مهاباد هم در این نشست گفت: برای کنترل سگهای ولگرد سطح شهرکارگروهی به زودی در شهرستان تشکیل و برای جمع آوری این حیوانات ناقل اقدام سریع انجام میشود.

گیته افزود: کنترل مواد غذایی عرضه شده توسط دستفروشان برای اطمینان از بهداشتی بودن این مواد هم در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.