کرمان؛

کمک هنرمندان دیار کریمان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان

ششمین جشن گلریزان شهر کرمان با حضور هنرمندان دیار کریمان در استانداری کرمان برگزار شد .

کمک هنرمندان دیار کریمان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمود آبادی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه های ملی جنوب شرق کشور گفت : وقتی یک فرد به دیگران احسان و نیکی می کند انگار به خودش احسان و نیکی کرده است .

وی افزود: فرهنگ و هنر در همه حوزه ها میتواند تاثیر گذار باشد حتی در بزه کاری های اجتماعی ، درواقع در بزه کاری های اجتماعی هنر در 2 مرحله می تواند تاثیر گذار باشد اول در امر پیشگیری از وقوع جرم و دوم بعد از اینکه بزه انجام شود .

وی با اشاره به اینکه هنر مند واقعی هیچ گاه بدنبال فروش هنر خود نیست بلکه با هنر خود بدنبال گره گشایی مسائل اجتماعی هستند خاطر نشان کرد:  یک اثر هنری واقعی هیچ گاه قابل سنجش با پول نیست چون هنرمند روح و کالبد خود را در آن گذاشته است .

وی تصریح کرد : هنرمندان میتوانند در تخفیف بدهی یا اخذ رضایت از شکات مددجویان یاری رسان ستاد دیه باشند .

همچنین علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم گفت : هنرمندان نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و بزه دارند.

وی افزود : یک اثر هنری میتواند تاثیر مثبتی در جامعه داشته باشد ولی ساعت ها بحث و تبادل نظر این تاثیر را نداشته باشد .

وی خاطر نشان کرد : با اجرای بعضی از برنامه های موسیقی در فضای باز مانند کنسرت ها هم می توان در بحث ورود افراد به زندان پیشگیری کرد و هم اینکه میتوان درآمد حاصله از آن را به آزادی زندانیان غیر عمد اختصاص داد.

رمضان امیری مدیر کل اداره زندانها و نائب رئیس هیات امنا ستاد دیه استان هم در این مراسم گفت : انسان ذاتا به دنبال محبت است .

وی از هنرمندان خواست با هنر خود در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در جرائم غیر عمد اقدام کنند.

 وی افزود: مددجویان غیر عمد  بنابر یک اتفاق ناخواسته گرفتار حبس  شده اند پس باید نگاه جامعه به آنان بعنوان یک فرد خلاف کار نباشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار