تلاش فائو برای پیشگیری از قحطی در سومالی

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد فعالیت های کمپین کمک به پیشگیری از قحطی در سومالی را گسترش داد.

تلاش فائو برای پیشگیری از قحطی در سومالیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا از موگادیشو، ریچارد ترنچارد -- نماینده فائو در سومالی -- با انتشار بیانیه ای در موگادیشو، پایتخت این کشور گفت، این کمپین تا کنون 12 میلیون راس دام را در کمتر از سه ماه درمان کرده است. در نتیجه این اقدام از معیشت صدها هزار خانواده که به گوشت و شیر این حیوانان وابسته بوده اند، محافظت شده است.

فائو امیدوار است با رسیدگی به 22 میلیون راس دام در سومالی تا اواسط ماه ژوئیه، بیش از سه میلیون نفر را از منافع آن منتفع کند.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد قصد دارد با اعزام 150 تیم از متخصصان دامپزشکی محلی سومالیایی به مناطق مختلف سومالی، تا 270 هزار راس دام را روزانه مداوا کند.

بنا بر اعلام فائو،‌ احشام در سومالی به سبب کمبود آب و غذا تضعیف شده اند و در معرض بیماری و انگل قرار دارند. آنها بسیار ضعیف تر از آن هستند که در برابر واکسن ها مقاوم شوند. 

به گفته ریچارد ترنچارد، با به خطر افتادن دام ها در سومالی بر اثر خشکسالی، خانواده ها به سبب کمبود گوشت و شیر با خطر گرسنگی مواجه می شوند.

حدود سه میلیون و 200 هزار نفر در سومالی بر لبه تیغ گرسنگی قرار دارند. بیشتر آنها در مناطق روستایی زندگی و معیشت خود را از طریق دام ها به عنوان منبع اصلی درآمد و تغذیه خود تامین می کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار