روسیه: قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو نمی کنیم

مسکو اعلام کرد این کشور قطعنامه سازمان ملل متحد در اعمال تحریم ها علیه کره شمالی را وتو نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، برخلاف خشم کرملین از اقدامات تنبیهی اخیر آمریکا که شرکت های روسی را هدف قرار می دهد، مسکو روز جمعه اعلام کرد این کشور قطعنامه سازمان ملل متحد در اعمال تحریم ها علیه کره شمالی را وتو نخواهد کرد.

دیپلمات ها اعلام کردند آمریکا روز پنجشنبه پیش نویس قطعنامه جدید علیه کره شمالی را که تحریم های تازه ای علیه برنامه های اتمی و بالستیک موشکی پیونگ یانگ اعمال می کند، به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

 انتظار می رود متن این پیش نویس با توافق چین، به عنوان تنها متحد دیپلماتیک و نظامی پیونگ یانگ، روز جمعه جهت رای گیری به شورای امنیت تقدیم شود.

جنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت پس از آنکه مسکو نگرانی خود را از این آزمایش کره شمالی اعلام کرد، روسیه تصمیم ندارد این قعطنامه را وتو کند.

گاتیلوف گفت :« وتو برای امروز برنامه ریزی شده است و ما انتظار داریم که این پیشنهاد تصویب شود.»

به رغم ناراحتی کاخ کرملین از خزانه داری آمریکا مبنی بر مشمول کردن شرکت های روسی و مدیر یک شرکت روس در فهرست تحریم ها بر سر همکاری با کره شمالی، مسکو روز جمعه این موضوع را مطرح کرد.

روز پنجشنبه آمریکا به منظور تحت فشار قرار دادن کره شمالی بر سر برنامه سلاح های هسته ای این کشور، اقدامات تنبیهی یکجانبه ای را علیه چندین شرکت و مقام کره شمالی و همچنین دو شرکت روسی متهم به همکاری با پیونگ یانگ اعمال کرد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین نیز گفت این اقدامات عامل تاثیر گذاری منفی در روابط دوجانبه با آمریکا به شمار می رود.

وی گفت متاسفانه این تحریم ها همانندگذشته ادامه دارد و این اقدامات جز تاسف، چیز دیگری را به دنبال ندارد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز از این اقدام آمریکا انتقاد کرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار