یزد؛

گزارش کار نماینده مجلس

نماینده مردم بافق ،مهریز،ابرکوه،خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی عملکرد یکسال خود را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا صباغیان محمدرضا صباغیان در نشستی پس از اقامه نماز جمعه عملکرد خود در طی یک سال اخیر،در حضورقشرهای مختلف مردم ارائه داد.

وی ازحضور پرشور مردم در انتخابات تشکر کرد با ارزوی موفقیت برای شورای شهر و ریاست جمهوری گفت:به مناسبت فرارسیدن رحلت امام و قیام 15 این ایام را گرامی میداریم.

وی علت برگزاری اندک این نشست ها با مردم را گستردگی حوزه انتخابیه و حجم بالای وظایف نمایندگی عنوان کرد وافزود: حوزه انتخابیه بافق،مهریز،ابرکوه،خاتم و بهاباد بزرگترین حوزه انتخابیه کشور است و وسعت این انتخابیه کار را سخت کرده است.

نماینده مردم بافق،مهریز،ابرکوه،خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور میانگین 13بار در هر شهرستانی حضور پیدا کرده ام عنوان کرد:حدودا طی67جلسه با مدیر اجرایی،27جلسه با وزیر،معاون وزیر و معاون رییس جمهور تمام مشکلات حوزه های انتخابیه مطرح شد.

صباغیان بیان داشت:2نگاه در سه قوه نظام وجود دارد،نگاه اول قانون گذاری واقدامات مسوولان نگاه دوم می باشد که مردم بیشتر نگاهی به این گروه دارند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد خود را طبق نگاه دوم گزارش می دهم تصریح کرد:گزارش بافق در چارچوب وظایف خود که نظارت و قانون گذاری است می باشد.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:آمریکا وتحریم ها هیچ کدام نمی توانند ملت را به زانو در بیاورندو سودجویی،سواستفاده های شخصی،اشرافی گری،اختلاص هاو..برای ما تهدید محسوب می شود و اگر مشکلی ایجاد شود نشان دهنده ضعف ماست.

صباغیان به طرح های ارائه شده به مجلس اشاره کرد وگفت:نداشتن پزشک متخصص در برخی زمینه ها موردی از طرح های ارائه شده است.

وی با بیان اینکه جاده بافق یزدبا همکاری مسوولان کارهای انجام شده است راه دارد به سرانجام میرسد و اعتباردهی شده بیان کرد:در این زمینه 3جلسه با معاون رییس جمهور و 2دستوراز وزیر راه گرفته شده است.

نماینده 5حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مافیای فولاد نمیخواهد فولاد ابویی در بافق  به سرانجام برسد و فولاد ابویی 5سال است که فروخته شده است و طی نشست های انجام شده و پیگیری های روزانه خود چندماهی است که مجوز صادر شده است و وام هفته گذشته به آن اختصاص یافته ودر این مورد همه مسوولان نقش داشتند
صباغیان با اشاره به اینکه فولاد شامل گندله نیز می شود گفت:اگر این کار شروع شود بافق از گردنه سرمایه گذاری عبور می کند و یک زنجیره فولاد تشکیل می شود.

وی افزود: دراین مورد کوتاهی شده و کسانی که امضا کرده اند پیگیری نمی کنند و در این مورد استیضاح وزیر را امضا کرده ام و اگر این مورد به بن بست کشیده شود حتما با مردم صحبت و در سنگ آهن حضور پیدا خواهم کرد ودر مورد معدن فسفات و حق و حقوق کارگران پیگیری شده است.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بهره برداری معدن فسفات را به خاتم الانبیا داده اند که طی جلساتی قرار شد حق و حقوق کارگران نیز دیده و پرداخت شود.
صباغیان خاطرنشان کرد:درهمه شهرها کارگروه توسعه تشکیل شده و طی جلساتی اولویت ها مشخص  می شود.

وی  به راه های گزوئیه،نوق وبهادران اشاره کرد و گفت:راه گزوئیه باتوجه به حساسیت ویژه ای که در استان قرار دارد پیگیری و حل می شود،راه نوق بخش جاده ای که در بافق قرار دارد اسفالت شده و بخشی که در کرمان است بیش از 7کیلومتر آن در حال اسفالت و راه بهادران هم باز شده است.

نماینده مردم بافق،مهریز،ابرکوه،خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد محیط زیست بهتر است از طریق استانی عمل شود.

صباغیان عنوان کرد: در طی  جلساتی که با وزرا داشتم دو آمبولانس گرفته شده و ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان بافق در نظر گرفته شده است که نامه ها را از وزرا به فرمانداران حوزه ها داده شده که اگر ظرف ۲مدت هفته جواب ندهند به استانداران  فرستاده می شود و اگرنشد دوباره به وزرا ارجاع می دهم و در صورت توجه نکردن وزیر در مجلس تذکر می دهم. 

وی با اشاره به اینکه امروزه خیلی از مشکلات کارگران به خاطر عدم وجود تشکلات کارگری است است و نباید با یک کارگر مانند برده با آن برخورد شود گفت: در سنگ آهن سه بار تا کنون انتخابات برگزار شده اما در انتخابات شرکت نکرده اند وتشکل باعث می شود که دیگر نتوانند به شما زور بگویند واخراجتان کنندودر این مورد با مسوولان تامین اجتماعی و مجمع نمایندگان جلساتی داشته ام.

نماینده 5حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در مورد حوزه انتخابیه به معاون وزیر گفته شده که با امام جمعه ها ،فرمانداران و شوراهای حوزه ها با وزیر جلسه داشته باشیم وتنها کاری که استان ،نمایندگان و وزارت کشورپذیرفت لایحه شدو در دولت به مجلس می آید.

صباغیان گفت:بافق و مهریز و بهاباد یک نماینده،خاتم ابرکوه و تفت یک نماینده،اردکان یک نماینده،میبد و اشکذر یک نماینده و یزد یک نماینده است.

وی افزود: مسوولان در مورد  گرفتن عوارض معدن باید پیگیری کنند و اگر انجام ندهند پیگیری خواهم کرد و از مسوولان بالاتر از آن ها خواهم خواست.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همسان سازی حقوق که مصوب شد تا پنج سال آینده حداکثر تفاوت ۲۰ درصد باشد،یک درصد عوارض معادن مصوب شد،حقوق مسوولان باید در سایتی برود و همه فیش حقوقی را خواهند دید، در مورد خانواده های تحت پوشش حقوق پنج برابر شد،معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان گرفته شود ۳ درصد از درامد نفت به مناطق محروم تخصیص داده شود نمونه ای از تصویب برنامه ششم در مجلس است.

صباغیان بیان داشت: آب بردن خیلی از معادن بدون دادن عوارض،سرمایه گذاری در بخش صنایع جوار ریلی،بهره برداریآب کویر دره انجیر و کره بناب موادی هستند که باید پیگیری شوند و در بحث راه آهن باید سرمایه گذاری شود زیرا بافق چهار راه تقاطع ریلی کشور است.
وی گفت: طرح جامع ای  برای امام زاده عبدالله باید نوشته شود و نباید وضع این امام زاده بدین گونه باشد وبهتر است  ازنیروهای بومی برای شهر انتخاب و بکارگیر شوند.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی افزود:در بحث فرودگاه نیز باید پیگیری شود که فرصت خوبی است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار