تبریز؛

نخستین نماز جمعه امام جمعه جدید تبریز

امام جمعه جدید تبریز: از اعتماد رهبر انقلاب به این طلبه تشکر می کنم و شبانه‌روز برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری آماده خواهم بود.

نخستین نماز جمعه امام جمعه جدید تبریزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت‌ الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم امروز در خطبه‌ های نماز امام جمعه تبریز : همواره  برای اجرای فرامین رهبر انقلاب تلاش خواهم کردجمعه این هفته که   نخستین اقامه نماز جمعه خود در تبریز بود افزود :  برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب که در حکم مسئولیت آمده، تلاش کرده  و با همراهی مردم ادامه‌‌ دهنده راه ائمه جمعه‌های دلسوز گذشته تبریز خواهم بود.
وی گفت:  از روح شهدای محراب آذربایجان و سایر ائمه جمعه تبریز اجازه می‌خواهم تا در این جایگاه بایستم.
نماینده  ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه آیت‌ الله مجتهد شبستری ۲۲ سال در خدمت مردم بود  خاطرنشان کرد :  مردم آذربایجان هرگز دلسوزی‌های این عالم مجاهد  را فراموش نخواهند کرد و یکی از مهمترین اقدامات و یادگاری های بزرگ وی ساخت مصلای تبریز بود.
خطیب نماز جمعه تبریز افزود: ساخت کتابخانه با عظمت در کنار مصلا، سالن همایش، عنایت به حوزه‌های علمیه و سایر خدمات ارزشمند دیگر برای استان از جمله اقدامات این عالم بزرگوار است.
وی یادآور شد: طرحهای فرهنگی که به همت آیت‌ الله مجتهد شبستری آغاز شده و ناتمام مانده به اتمام خواهیم رساند و این عالم فرزانه را برای افتتاح آنها دعوت خواهیم کرد.
امام جمعه  تبریز با گرامیداشت  14 و 15 خرداد و سالگرد رحلت امام خمینی ره تصریح کرد:  عزت و استقلال کشور از برکت وجود رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود و  سیره، ساده‌زیستی، رهبری، مدیریت  و مردمداری امام  راحل از نکات برجسته ایشان است که باید مستمر و مداوم در جامعه بیان شود تا نسل آینده با امام امت آشنا شوند.
حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم سالگرد  ولایت و  رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را نیز گرامی داشت و گفت: لطف الهی بود که ایشان در حادثه  تروریستی سال 60 سالم بمانند و  زعامت جهان اسلام را به دست بگیرند.
نماینده  ولی فقیه در استان با قدردانی از محبت بی‌دریغ مردم در استقبال از وی اظهار کرد: این لطف مسئولیت بنده را سنگین‌تر می‌کند و تمام تلاش خود را برای آذربایجان غیور به کار خواهم گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم  به احترام پدر خود که امام جمعه موقت تبریز است  فقط نماز جمعه را اقامه کرد و نماز عصر به امامت حجت‌الاسلام محمدتقی آل‌هاشم،  اقامه شد.  
نماز جمعه  امروز تبریز در استقبال از امام جمعه  جدید با شکوه خاصی با حضور اقشار مختلف مردم روزه دار تبریز در مصلای اعظم این شهر اقامه شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم دور روز پیش در پی کناره گیری آیت الله شبستری ،  از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به این سمت منصوب شد.
مراسم معارفه وی پیش از ظهر امروز با حضور حج الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی  رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در نشست شورای اداری استان برگزارشد.
 انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار