ربوکاپ به کمک پلیس دبی می‌آید +تصاویر

ربات‌های پلیس (ربوکاپ‌ها) برای مبارزه با جرم و جنایت در به نیروی پلیس دبی پیوست.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس‌های رباتیک (ربوکاپ‌ها) که با استفاده از هوش مصنوعی مجرمان تحت تعقیب را شناسایی می‌کند و می‌تواند از صحنه‌های جرم مدارک جمع کند، به نیروی پلیس دبی اضافه شدند و قرار است به عنوان برنامه دولت برای جایگزین کردن ماشین‌ها به جای نیروی انسانی، در قسمت‌های شلوغ شهر گشت بزنند.

ربوکاپ به کمک پلیس دبی می‌آید +تصاویر

ربوکاپ به کمک پلیس دبی می‌آید +تصاویر

اداره پلیس شهر دبی اعلام کرده است اگر پروژه ربوکاپ با موفقیت روبرو شود، قصد دارد 25 درصد نیروی گشت خود را تا قبل از سال 2030 از این ربات‌ها تشکیل دهد.

این ربات‌های به رنگ یونیفورم نیروی پلیس دبی که می‌توانند دست بدهند و سلام نظامی بکنند، جزو برنامه سبک دولت دبی برای استفاده از تکنولوژی به منظور بالا بردن امنیت و خدمات‌دهی به میزبانی اکسپو سال 2020 است.

ربوکاپ به کمک پلیس دبی می‌آید +تصاویر

ربوکاپ به کمک پلیس دبی می‌آید +تصاویر

اولین نیروی پلیس رباتیک خاورمیانه مجهز به دوربین و نرم‌افزار تشخیص چهره است که قادر است صورت‌های افراد مختلف را با هم مقایسه کند. این ربات همچنین می‌تواند گواهینامه‌های رانندگی و پلاک‌های خودروها را بخواند و نیروهای پلیس می‌توانند با مشاهده کردن ویدیوهای ارسالی آنان از کیف‌هایی که مشکوک هستند در مناطق شلوغ شهر باخبر شوند.

گفتنی است؛ نیروهای پلیس هم می‌توانند از صفحه لمسی روی سینه این ربات‌ها استفاده کنند و اطلاعات جدید را به پایگاه‌های پلیس بفرستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار