کاهش بهای نفت در پی خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس

تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس باعث کاهش بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی‌ها از اینکه تصمیم جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس منجر به افزایش تولیدات داخلی و اشباع بازار نفت می شود، بهای طلای سیاه با بیش از 1 درصد کاهش همراه شد.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 61 سنت کاهش به 50 دلار و 2 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 62 سنت کاهش 47 دلار و 74 سنت در هر بشکه معامله شد. هر دو شاخص نفت با کاهش هفتگی 4 درصدی همراه بودند.

تحلیلگران حوزه نفت از افزایش فعالیت های حفاری آمریکا که تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را بی نتیجه کرده است، ابراز نگرانی کردند. داده‌های شرکت نفت و گاز آمریکایی "بیکر هیوز" نشان داد آمریکا این هفته برای بیستمین هفته متوالی 11 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده است.

تصمیم ترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس، انتقاد بسیاری از شرکای واشنگتن و فعالان حوزه صنعت را به دنبال داشت. برخی حتی از احتمال افزایش فعالیت های حفاری آمریکا ابراز نگرانی کردند. 

توافق آب و هوایی پاریس برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای در دسامبر 2015 به امضای 195 کشور جهان رسید. با خروج ترامپ از این توافق، اکنون تنها سه کشور آمریکا، سوریه و نیکاراگوئه خارج از آن قرار دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار