تحقیقات مربوط به پرونده مایکل فلین گسترش می‌یابد/ بررسی اتهام وی درباره لابی‌گری برای ترکیه

تحقیقات در خصوص پرونده ارتباط مشاور سابق ترامپ با مقامات روس، پس از افشای لابی‌گری وی برای بهبود چهره دولت ترکیه گسترش می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سه منبع آگاه اعلام کردند: «رابرت مولر»، مسئول بخش تحقیقات اف‌بی‌آی در خصوص دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، تحقیقات خود را در خصوص پرونده مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ، گسترش می‌دهد.

این بدان معناست که رابرت مولر علاوه بر تحقیقات در خصوص ارتباط مایکل فلین و دیگر مشاوران ترامپ با روسیه پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر آمریکا، هم‌اکنون به مسئله اتهام فلین در سال 2016 به لابی‌گری برای یک تاجر ترکیه‌ای می‌پردازد. 

دادستان‌های فدرال ایالت ویرجینیا در آمریکا در حال تحقیق درباره ارتباط فلین و «اکیم آلپتکین»، تاجر ترکیه‌ای هستند. شرکت آلپتکین با نام «اینوو بی وی» مستقر در هلند بین ماه‌های سپتامبر و نوامبر سال گذشته میلادی برای انجام تحقیقات و تولید یک برنامه مستند درباره «فتح الله گولن»، مخالف سرسخت دولت ترکیه که در آمریکا زندگی می‌کند، مبلغ 530 هزار دلار به مایکل فلین پرداخت کرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ماه ژوئیه سال گذشته، گولن را به راه‌اندازی کودتا متهم کرده بود.

آلپتکین -که از حامیان اردوغان است- در گفتگو با رویترز اعلام کرد که وی مایکل فلین را استخدام کرده بود تا در خصوص اینکه فتح‌الله گولن چگونه توانسته فضای میان ترکیه و آمریکا را «مسموم» کند، تحقیقاتی انجام دهد.

وکیل مایکل فلین و سخنگوی رابرت مولر تاکنون به این مسئله واکنشی نشان نداده‌اند.

فتح الله گولن از سال 2000 میلادی در تبعیدی خودخواسته در ایالت پنسیلوانیای آمریکا به سر می‌برد. 



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار