7 دلیل خرافاتی برای قهرمان شدن یوونتوس در دیدار امشب

اگر خرافاتی باشید دلایل زیادی وجود دارد که باور کنید امشب یوونتوس قهرمان می شود و بوفون جام را بالای سر می برد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم های یوونتوس و رئال مادرید امشب در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می روند. اگر خرافاتی باشید دلایل زیادی وجود دارد که باور کنید امشب یوونتوس قهرمان می شود و بوفون جام را بالای سر می برد.
 
 
در ادامه به بعضی از این دلالیل خرافاتی اشاره می کنیم.
 
1-آخرین قهرمانی یوونتوس در لیگ قهرمانان به سال 1996 بر می گردد.در سال 1996 در مرحله یک چهارم نهایی یووه یک تیم اسپانیایی را حذف کرد و سپس در نیمه نهایی موفق به شکست تیمی فرانسوی شد و در نهایت، توانست  آژاکس که مدافع عنوان قهرمانی بود را شکست دهد. دقیقا مثل امسال که یووه در یک چهارم بارسا و در نیمه نهایی موناکو را شکست دادو در فینال باید به مصاف رئالی برود که مدافع عنوان قهرمانی است.
 
2- از زمان تاسیس جام باشگاههای جهان هیچ تیمی نتوانسته هم قهرمان این جام و هم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. رئال امسال قهرمان جام باشگاه های جهان شد و برای قهرمانی در لیگ قهرمانان باید سنت شکنی کند.
 
3-اگر مهاجمی از یوونتوس سابقه بازی در رئال را داشته باشد اصلا برای کهکشانی ها خوش یمن نیست. آخرین بار دو سال پیش بود که موراتا در یوونتوس مقابل تیم سابقش قرار گرفت و با گلزنی مقابل رئال این تیمرا حذف کرد.
 
4-سالهای فرد اصلا برای رئالی ها خوش یمن نیست. آخرین قهرمانی رئال در سال فرد به 58 سال قبل یعنی سال 1959 مربوط می شود و در ادامه در سالهایی چون 1998، 2000، 2002، 2014 و 2016 این افتخار به تالار باشکوه کهکشانی ها اضافه شده است.
 
5-تاریخ، موید آن است که دیگر نوبت آن رسیده که یک نماینده از سرزمین چکمه لیگ قهرمانان را فتح کند.طی سالهای اخیر معمولا هر 7 سال یک بار ایتالیایی ها لیگ قهرمانان را فتح کرده اند و با این روند، امسال هم نوبت یوونتوس است.  در سال 2010 اینتر، در سال 2003 میلان و 1996 یوونتوس فاتح لیگ قهرمانان بوده اند؛ بدین ترتیب با این روال، امسال هم نوبت یوونتوس است که برای سومین بار در طول تاریخ لیگ قهرمانان را فتح کند.
 
6-رئال امشب باید با لباس دومش یعنی با لباس بنفش به میدان برود . رنگی که برای شاگردان زیدان در این فصل خوش یمن نبوده. رئال در این فصل سه بار با لباس بنفش بازی کرد که دو بار شکست خورد.
 
7-رئال مادرید در صورت پیروزی به اولین تیمی تبدیل خواهد شد که 2 فصل پیاپی فاتح لیگ قهرمانان شده است.در گذشته 4 تیم شانس خود را برای ثبت دبل امتحان کردند که هیچ کدام به نتیجه نرسید. در سال 1995 میلان که سال قبل با 4 گل در فینال بارسا را شکست داد، نتوانست آژاکس را مغلوب کند.یک سال بعد آژاکس فینال را به یوونتوس واگذار کرد و سال 97 هم این اتفاق در مورد یوونتوس تکرار شد و آنها قافیه را به دورتموند واگذار کردند.در نهایت شیاطین سرخ نیز سال 2008 با غلبه بر چلسی فاتح لیگ قهرمانان شدند؛ اما یک سال بعد در فینال رم مقابل بارسای گواردیولا مغلوب شدند.
 آخرین باری که یک تیم از عنوان قهرمانی اش در اروپا دفاع کرد به میلان سال 1989 و 1990 بر می گردد که البته این مسابقات با نام جام باشگاه های اروپا برگزار می شد و از زمان تغییر نام به لیگ قهرمانان اروپا هیچ تیمی موفق به دفاع از قهرمانی اش نشده.
 
این هفت دلیل است که طرفداران خرافاتی یوونتوس را به قهرمان شدن امیدوار می کند و البته طرفداران رئال هم می توانند به این موضوع امیداور باشند که یووه 2 قهرمانی که در اروپا به دست آورده در سالهایی بود که در سری آ قهرمان نشده. در سالهای 1985 و 1996 که یووه قهرمان اروپا شد ، اسکودتو برای این تیم از دست رفت و چهار فینال آخر این تیم که در هر چهار مسابقه شکست خورد است (1997-1998- 2003 و 2015) در سالهای بوده که بانوی پیر مثل امسال قهرمان ایتالیا شد.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار