رشت؛

موضوع سند تحول بنیادین در دستور کار مسولان آموزش و پرورش

30 درصد جلسات شورای معاونان آموزش و پرورش گیلان به موضوع سند تحول بنیادین اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در نیمه نخست سال تحصیلی جاری ، حدود 30 درصد جلسات شورای معاونان با 6 دستور کار به موضوع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اختصاص یافته است

مهدی حاجتی افزود: با توجه به آرمانهای فرهنگی انقلاب اسلامی و دغدغه های رهبر معظم انقلاب ، نقشه سند تحول بنیادین با هدف بستر سازی برای دستیابی به مراتب حیات طیبه در تمام ابعاد زندگی،  توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 90 تصویب و اجرای آن آغاز شده است
 
 وی گفت: این سند دارای زیرنظام های : برنامه درسی، فضا و تجهیزات، راهبری، تأمین و تخصیص منابع انسانی و زیر نظام پژوهش و ارزیابی است
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اجرای بخشهای مهمی از نقشه سند تحول بنیادین گفت: اجرای نظام 3-3-6 ، هوشمندسازی مدارس، تهیه و تدوین کتاب مهارتهای زندگی، مشاوره و هدایت تحصیلی ، ایجاد دانشگاه فرهنگیان و تقویت پژوهش سراهای دانش آموزی از مهم ترین بخش های اجرا شده این نقشه راه مهم آموزش و پرورش است
 
مهدی حاجتی اعلام کرد: در شش ماهه اول سال تحصیلی جاری تاکنون 6 دستور کار مستقل با موضوع سند تحول بنیادین ارائه شده و معاونان برحسب بندهای موجود در سند تحول ، به ارائه راهکارهایی که قابلیت اجرایی شدن را دارد ، موظّف شده اند
 
 وی گفت: بر این اساس مقرر شده تا همه فعالیت ها و برنامه های در دست اجرای آموزش و پرورش استان گیلان در ذیل اهداف سند تحول بنیادین تعریف و اجرایی شود که این روند از سال 95 به طور همه جانبه آغاز شده است
 
مهدی حاجتی تصریح کرد: اجرای کامل سند تحول بنیادین نیارمند همکاری همه جانبه دستگاههای مختلف ، کاهش تمرکز در اجرا ، افزایش و تأمین اعتبارات لازم، نظام جامع اطلاعاتی بازار کار و  بستر سازی فرهنگی و اجتماعی است
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.