تدوین آیین نامه هسته پژوهشی با هدف تجاری سازی و شناسایی نخبگان/ ۲۰ خرداد ماه آخرین مهلت ثبت نام هسته‌های پژوهشی است

مدیر مراکز رشد شاخه های فناور دانشگاه علم و صنعت با اعلام مهلت ثبت نام هسته های پژوهشی گفت: آیین نامه هسته دانشجویی و پژوهشی با هدف معرفی نخبگان و تجاری سازی محصولات انجام می شود.

علی اصغر بهشتی مدیر مراکز رشد شاخه های فناور دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تهمیدات درنظر گرفته شده برای افزایش مشارکت دانشجویان اظهار کرد: در راستای ایجاد تمهیدات لازم برای رشد و هدایت دانشجویان در حوزه تخصصی و فراهم آوردن زمینه مشارکت دانشجویان جوان و خلاق در عرصه پژوهش و نیز به منظور گسترش فعالیت های گروهی، آیین نامه هسته های پژوهشی دانشجویی در شورای پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران به تصویب رسید.
 
وی عنوان کرد: ایجاد زمینه مناسب برای رشد و تجلی استعدادهای علمی دانشجویان، گسترش فرهنگ پژوهش و تهیه بستر مناسب برای انجام تحقیقات گروهی سازمان یافته که ترویج فرهنگ سازی و تقویت پژوهش و فناوری و انجام پژوهش های برنامه محور در جهت افزایش توان و اعتلای جایگاه علمی دانشگاه علم و صنعت ایران است.
 
مدیر مراکز رشد شاخه های فناور دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: دستیابی روز افزون به یافته های علمی نوین و ارتقای سهم دانشگاه در گسترش مرزهای دانش با استفاده از توان پژوهشی دانشجویان، حمایت از طرح های علمی پژوهشی، فناوری و اختراعات دانشجویان در جهت حل معضلات کشور از جمله اهداف تدوین این اعتبارنامه است.

وی تاکید کرد: تجاری سازی، زمینه سازی شناسایی و رشد نخبگان دوره های تحصیلات تکمیلی، بستر سازی برای ایجاد موسسات و شرکت های دانش بنیان بوسیله دانشجویان و جذب اعتبارات پژوهشی خارج از دانشگاه و ایجاد ارتباط منطقی بین اساتید و دانشجویان از جمله دیگر اهداف این طرح محسوب می شود.
 
بهشتی با اشاره به مهلت استفاده از آیین نامه اعتباری هسته‌ای اظهار کرد: مهلت استفاده از آیین نامه اعتبارهسته‌های پژوهشی دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران که مشمول جوایز حمایتی بنیاد ملی نخبگان هستند تا تاریخ بیستم خرداد ۹۶ اعلام شده و دانشجویان علاقمند تحصیلات تکمیلی برای این منظور باید با تکمیل فرم‌های اینترنتی هسته‌های پژوهشی و دریافت معرفی نامه به بنیاد ملی نخبگان نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
 
وی عنوان کرد: از اولویت های پژوهشی و مورد نیاز کشور در زمینه توسعه مرزهای دانش و فناوری ها و مرتبط با رشته تحصیلی، استاد راهنمای هسته است که باید به تایید گروه برسد، هر هسته هم زمان فقط یک طرح می تواند ارایه دهد که سقف مدت زمان انجام طرح پژوهشی دانشجویی حداکثر ۲ سال است.

 انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار