اهواز؛

تاکید فرماندار شوش بر تامین تجهیزات اطفا حریق

فرماندار شوش بر ضرورت آمادگی و تجهیز دستگاه های امدادی و اجرایی برای مهار آتش سوزی های احتمالی در مراتع و جنگل های منطقه تاکید نمود.

تاکید فرماندار شوش بر تامین تجهیزات اطفا حریقبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی، فرماندار شوش در اولین نشست کمیته پیشگیری و کنترل آتش سوزی جنگل ها و مراتع این شهرستان بیان کرد: طی هفته گذشته وقوع 10 مورد آتش سوزی در این شهرستان به 150 هکتار از جنگل ها و بیشه زارهای منطقه خسارت زد.

وی اظهار داشت: این آتش سوزی ها خسارات جبران ناپذیری را به محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان شوش وارد کرده است که بخش عمده ای از آن به دلیل سهل انگاری تعدادی از کشاورزان در آتش زدن کاه و کلش باقی مانده از برداشت محصول گندم رخ داده است.

نجاتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط محیط زیست شهرستان جهت جلوگیری از آتش زدن مزارع افزود: بیش از 130 نفر در این رابطه شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

فرماندار شهرستان شوش خواستار برخورد جدی با عاملان آتش زدن مزارع شد و خاطرنشان کرد: کمیته ای متشکل از محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برای شناسایی و معرفی کشاورزان متخلف به مراجع قضایی تشکیل شده است.

وی اذعان داشت: مردم حق استفاده از هوای سالم و پاک را دارند و برخی از افراد نباید به بهانه تسریع در آماده کردن زمین برای کشت جدید با آتش زدن مزارع این حق را از مردم بگیرند.

رضا نجاتی تصریح کرد: همه ما در قبال محیط زیست و اراضی جنگلی مسئول هستیم و نباید به سادگی از کنار این مسائل بگذریم.

وی به حجم بالای جنگل‌ها، مراتع و بیشه ‌زارهای شهرستان با مسافتی بیش از 180 کیلومتر اشاره کرد و بیان داشت: برای اطفا حریق با این حجم بالای جنگل امکاناتی از جمله بالگرد، خودروهای آتش‌نشان و سایر تجهیزات بروز در شهرستان شوش وجود ندارد که نیازمند توجه مسوولان استانی و کشوری در این خصوص می باشیم.

وی بر شناسایی کانون های حادثه خیز و بحرانی جنگل های شهرستان، همکاری تمامی ادارات و دستگاه ها در مواقع آتش سوزی و همچنین ارتباط مستمر محیط زیست با شهرداران در جهت اطفاء فوری هرگونه آتش سوزی در جنگل ها و بیشه زارهای شهرستان تاکید کرد.

نجاتی همچنین بر راه اندازی واحدی به نام مدیریت آتش سوزی در مزارع و جنگل های شهرستان در ادارات تاکید و اذعان کرد: این واحد نسبت به بازدید و شناسایی کانون های بحران و در معرض آتش سوزی اقدام نماید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.