ساری؛

خنثی سازی مکر دشمنان با صبر و تقوا

صبر و تقوا مکر دشمنان را از میان بر می‌دارد و خنثی می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ابراهیمیان استاد حوزه و دانشگاه در بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) واقع در مصلی بزرگ این شهرستان امام خمینی(ره) را عالم، فقیه و سیاستمدار برجسته‌ دانست و گفت: امام خمینی(ره) بدرستی مسائل را می‌فهمید چرا که تقوا و معرفت داشت و آدم قرآنی بود به نوعی قرآن در تار و پود ایشان نشسته بود.

وی با تاکید براینکه در داخل ایران و کشورهای اسلامی عده‌ای کوچک بچه‌های مذهبی می‌خواستند انقلابی شوند که مارکسیست می‌شدند، افزود: اسلام بعنوان یک نظام مدیریتی در عالم مطرح نبود و ضعف‌ها زیر دست و پا له شده بودند و کسی نبود که به فریاد آنها برسد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام بزرگوار از ائمه اطهار بدرستی آموخت و در دفاع از اسلام از سید الشهدا(ع) و در دفاع از محرومان از امام علی(ع) الگو گرفت، گفت: انقلابی بودن را از امام خمینی(ره) بیاموزیم زیرا این وجود گرانقدر از توحید آموخت و به لحاظ معرفتی در اوج عرفان بود که دلش برای مردم می‌سوخت.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه در آن سال‌ها آمریکا یک پیمان بیش از صد میلیون دلاری را با عربستان برای خرید اسحله امضا کرد و عربستان بسیار خطرناک و مرموز بوده است، افزود: تمام نگرانی آنها این است که ادبیات سیاسی انقلاب جای آنها را گرفته است با توجه به اینکه شاه بدنبال کارهای خود بود و کاری با دیانت و اسلام نداشت لذا عربستان با پول خود عالم اسلام را خام کرده بود.

وی گفت: هم اکنون انقلاب اسلامی یک رقیب جدی برای آنها است و نمی‌داند با این رقیب چکار کند و فکر می‌کند اگر این سلاح را بخرد حل می‌شود امام این کار بزرگ را از طریق تهذیب، توسل، انس با قرآن کریم جواب داد.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) در حوزه معرفت‌الله تام بوده و در انجام وظایف مامور بود و خودشان را موظف به انجام وظایف می‌دانست، افزود: امام خمینی(ره) بدرستی مسائل را می‌فهمید چرا که تقوا و معرفت داشت و آدم قرآنی بود به نوعی قرآن در تار و پود ایشان نشسته بود.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: برجستگی امام در بین سیاست‌مداران عالم نیز قرآنی بود و با الفاظ قرآنی بازی نمی‌کرد؛ علاوه بر تسلط مضامین و مفاهیم قرآنی هیچ وقت بر معانی قرآنی بازی نمی‌کرد بلکه قرآن را در خود پیاده می‌کرد و بسیار مراقب همه چیز بود.

وی با تاکید براینکه سیاست‌مداری که از قلم و زبانش آلودگی می‌بارد و هر چه به ذهن ناقصش آمد بیان کند آن سیاست‌مدار امامی نیست، خاطرنشان کرد: امام شخصیتی بوده که تواضع داشت و در مقابل کسی سجده می‌کرد که درس می‌گرفت و ما امروزه در سده خود باید امام را الگویی برای همگان بدانیم.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.