لرستان؛

بازسازی راه‌آهن منطقه لرستان در ایستگاه آخر

عملیات بازسازی قطعه آخر راه‌آهن منطقه لرستان از ایستگاه تنگ‌ هفت به اندیمشک به آخر رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ معینی پیمانکار طرح بهسازی و بازسازی خطوط ریلی منطقه لرستان گفت: با اجرای نزدیک به ۵۰ کیلومتر از ۳ بلاک در تنگ‌هفت، تنگ پنج و تله‌زنگ و شهبازان عملیات اجرایی در مراحل پایانی قرار دارد. با بهره‌برداری از این قطعه ۵۰ کیلومتری کل مسیر راه آهن منطقه لرستان به طول ۱۵۵ کیلومتر بازسازی می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی هزینه ۷۵ میلیارد تومانی برای اتمام عملیات اجرای این طرح گفت: خط راه‌آهن سراسری شمال – جنوب با بیش از ۸۰ سال سابقه ساخت به علت فرسودگی ریل‌ها در تردد قطار‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کرد که باعث نگرانی مسافران می‌شد. در سال‌های گذشته خروج قطار‌ها از ریل و بروز حوادث متعدد باعث شد که برنامه‌ریزی برای بازسازی خطوط راه‌آهن انجام شود.

معینی با اشاره به اجرای طرح با استفاده از جدیدترین تجهیزات ریلی دنیا، افزود: اجرای عملیات بازسازی در تونل‌هایی که ۲۵۰۰ کیلومتر طول دارند، کار بسیار سختی است، اما با تحقق این مهم ایمنی به حمل و نقل ریلی منطقه برگردانده شد.

مدیر کل راه‌آهن لرستان با اشاره به بازسازی ۱۳۰ کیلومتر از خطوط راه‌آهن منطقه لرستان گفت: اعتباری که تا کنون برای بازسازی این خطوط ریلی هزینه شده است مبلغی نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان است. 

مرتضوی گفت: سالانه نزدیک به ۳ میلیون مسافر و بیش از ۵ میلیون تن بار از راه‌آهن منطقه لرستان حمل و جابه‌جا می‌شود. کاهش مصرف سوخت، افزایش سرعت قطارها، افزایش ایمنی و کاهش سوانح احتمالی و کاهش آلایندگی صوتی از مزیت‌های عملیات بازسازی و نوسازی خطوط ریلی منطقه لرستان است. 

وی افزود: خط آهن منطقه لرستان دارای ۱۵۵ کیلومتر طول است که در اجرای آن ۹۳ تونل به طول ۲۳ / ۵ کیلومتر و ۵۶۶ دهنه پل به طول ۲۸۰۰ متر وجود دارد.

انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار