قیام 15خرداد، قیام شجاعانه مردم ایران علیه استبداد بود

قیام 15خرداد، قیامی بود که در پی بازداشت حضرت امام خمینی (ره) در انتقاد به لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی وانقلاب سفید شکل گرفت که منجر به تظاهرات در تهران و قم علیه دولت اسدالله علم شد.

قیام ۱۵ خرداد، قیام شجاعانه مردم ایران علیه استبداد بود به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛بامداد 15خرداد 1342، عوامل رژیم شاه به خانه حضرت امام در قم یورش بردند و ایشان را ‌دستگیر و به زندانی در تهران منتقل کردند.

هنوز چند ساعتی از این حادثه نگذشته بود که خیابان‌های شهر قم زیر پای مردان و زنان مسلمان و انقلابی که به قصد اعتراض از خانه‌هایشان بیرون آمده و به حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند، به لرزه درآمد وهمین صحنه در تهران و چند شهر دیگر هم تکرار شد.

در این روز حدود 15 هزار نفر مسلمان انقلابی به خاک و خون کشیده شدند و بدین ترتیب تاریخ ایران اسلامی در ۱۵ خرداد ورق خورد و فصل جدیدی در رویارویی مستضعفان با مستکبران گشوده شد.   

هر چند دشمنان برای ایجاد وحشت در بین مردم و ناامید کردن رزمندگان از ادامه راهی که با ایمان پذیرفته بودند صحنه‌های تلخی را با بمباران شهرها در طول هشت سال جنگ تحمیلی رقم زدند اما مردم ایران با ایستادگی و ایمان به خدا و تبعیت از امام و اعتقادشان زهر تلخ شکستی را به کام دشمنان چشاندند که هیچ وقت از یادشان نخواهد رفت.

انتهای پیام/س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.