یونیسف: 100 هزار کودک در شرایط خطرناک در موصل عراق زندگی می‌کنند

نماینده یونیسف در عراق تخمین زد که 100 هزار دختر و پسر همچنان در محله بخش قدیمی موصل، که تحت کنترل داعش است، و دیگر مناطق در شرایط فوق العاده خطرناکی زندگی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس ، آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز دوشنبه هشدار داد کودکان موصل بخش اعظم بار تشدید درگیری بین نیروهای دولتی عراق و گروه تروریستی داعش را در نیمه غربی این شهر به دوش می کشند.

نیروهای عراقی در حال انجام آخرین تلاش خود برای بیرون کردن اعضای داعش از بخش های باقیمانده منطقه ای هستند که این گروه در بخش قدیمی شهر موصل همچنان کنترل می‌کند .جایی که باریک بودن خیابان ها و تراکم جمعیتی غیرنظامیان، نبرد را بغرنج کرده است.

پیتر هاوکینز، نماینده یونیسف در عراق، اعلام کرد این سازمان در حال دریافت «گزارش های نگران کننده» درباره کشته شدن غیرنظامیان از جمله کودکان است.

هاوکینز رقم مشخصی درباره کودکان کشته شده ارائه نکرد.

وی تخمین زد که 100 هزار دختر و پسر همچنان در محله بخش قدیمی، که تحت کنترل داعش است، و دیگر مناطق هستند و در شرایط فوق العاده خطرناک زندگی می کنند.

وی از طرف های درگیر خواست «مطابق با تکالیف خود براساس قوانین بشردوستانه، از کودکان حفاظت کنند و  همواره آنها را از خطر دور نگه دارند».

وی در بیانیه ای اعلام کرد: «زندگی کودکان در خطر است. کودکان کشته، زخمی و به عنوان سپر انسانی استفاده می شوند. کودکان در حال تجربه و مشاهده خشونت های وحشتناکی هستند که هیچ انسانی نباید هیچگاه مشاهده کند».

وی افزود: «در برخی موارد، آنها مجبور شده اند در درگیری و خشونتها ،شرکت کنند».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار